راهنمای گردشگری

راهنمای فارسی گردشگری

معرفی شهر ابوظبی

شهر ابوظبی (Abu Dhabi) پایتخت شیخ‌ نشین امارات است. این شهر در سال‌های اخیر در بسیاری از زمینه‌ها پیشرفت چشمگیری داشته و در برهه‌ای از زمان، شهر ابوظبی با پیشی گرفتن از نیویورک و پاریس به عنوان گران‌ترین شهر جهان انتخاب شد. به همین دلیل است که امروزه این شهر به عنوان «پایتخت مدرن کشور امارات متحدۀ عربی» شناخته می‌شود. در این مقاله از الی گشت، نگاهی به دیدنی‌های شهر ابوظبی می‌کنیم و مطالب مهمی را که پیش از سفر به این شهر باید بدانید، با شما درمیان می‌گذاریم.

شهر ابوظبی | Abu Dhabi

امارات متحدۀ عربی متشکل از اتحاد ۷ شهر کوچک شیخ‌نشین می‌باشد که از معروف‌ترین این شهرها می‌توان به دبی و ابوظبی اشاره کرد. نام شهر ابوظبی در قدیم «ام‌النار» بوده است. شهر ابوظبی در قسمت جنوب شرقی شبه جزیره عربستان و در مجاورت خلیج فارس قرار گرفته است. این شهر روی جزیره‌ای قرار گرفته است که کمتر از ۲۵۰ متر (۸۲۰ فوت) با سرزمین اصلی فاصله دارد. ابوظبی از نظر مساحت بزرگ‌ترین شهر امارات متحده عربی به‌شمار می‌آید و مساحت آن حدود ۶۷٬۳۴۰ کیلومتر مربع می‌باشد و حدود ۸۶٫۷٪ از مساحت خاک امارات متحدهٔ عربی را دربردارد. شهر ابوظبی پایتخت کشور امارات متحدهٔ عربی است و به مرکز اصلی فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی کشور امارات تبدیل شده است. شهر ابوظبی، پس از دبی، در رتبه دوم پرجمعیت‌ترین شهرهای امارات قرار دارد.

شهر ابوظبی از سه منطقهٔ اصلی تشکیل شده‌است:

  1. «منطقه ابوظبی» شامل شهر ابوظبی، پایتخت کشور امارات.
  2. «منطقه شرقی» شامل شهر العین و توابع.
  3. «منطقه غربی» شامل شهر بدع زاید و توابع.

آب و هوای شهر ابوظبی

شهر ابوظبی دارای آب و هوای گرم و بیابانی است. در طول تمام روزهای سال آفتاب در آسمان این شهر می‌درخشد. ماه‌های خرداد تا اواسط شهریور بسیار گرم و مرطوب هستند. حداکثر دمای هوا در این شهر به طور متوسط بالای ۴۱ درجه سانتی‌گراد است. در این مدت، طوفان های شن به صورت متناوب رخ می‌دهند و موجب کاهش دید ساکنان می‌شود.

فصل سردتر سال از ماه آبان تا اسفند ادامه دارد و دمای هوا از نسبتا گرم تا خنک متغیر است. این دوره با مه غلیظ و بارندگی در برخی روزها همراه است. به طور میانگین، دی سردترین ماه و مرداد گرم‌ترین ماه سال در شهر ابوظبی است.

بهترین زمان سفر به شهر ابوظبی امارات

هوای ابوظبی از ژوئن تا سپتامبر (۱۱ خرداد تا ۸ مهر) بسیار گرم و مرطوب است و آگوست (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور) را می‌توان جزو گرم‌ترین ماه سال در نظر گرفت، بنابراین می‌توانید در ماه‌های خنک‌‌تر سال، یعنی از نوامبر تا مارس (۱۰ آبان تا ۱۱ فروردین) این شهر را به عنوان مقصد مورد نظر خود انتخاب کنید اما به طور کلی ژانویه (۱۱ دی تا ۱۱ بهمن) به نسبت ماه‌های دیگر خنک‌تر است و بیشترین فروش تورهای ابوظبی هم در این زمان رخ می‌دهد.