راهنمای گردشگری

راهنمای فارسی گردشگری

معرفی شهر کیپ‌ تاون

کیپ‌تاون (به آفریکانس: Kaapstad) و (به انگلیسی: Cape Town) نام دومین شهر پرجمعیت آفریقای جنوبی بعد از ژوهانسبورگ است. شهر کیپ‌تاون همچنین پایتخت استان کیپ غربی (Western Cape) می‌باشد. این شهر محبوبترین مقصد جهانگردان در قاره آفریقا است. ساختمان پارلمان آفریقای جنوبی همچنین در شهر کیپ‌تاون قرار دارد. کیپ‌تاون نخستین اقامت‌گاه سفید پوستان آفریقای جنوبی بود که در ۱۶۵۲ به‌وسیله کمپانی هند شرقی هلند ساخته‌شد. کیپ‌تاون بر اساس نظریه سنجی روزنامه نیویورک تایمز یکی از زیباترین شهر های جهان است.

اغلب مسافران فصل تابستان را برای سفر به کیپ تاون انتخاب می‌کنند، با این حال هیچ محدودیتی در مسافرت در فصول سرد نیز مطرح نمی‌شود. جدا از بحث آب‌وهوای کیپ تاوان، باید گفت که این شهر به سبب حیات وحش منحصربه‌فردی که دارد، از جذابیت‌های بسیاری برخوردار است.

در میان جاذبه‌های دیدنی کیپ تاون، می‌توان به کوه تیبل اشاره کرد. به علاوه باید افزود که این شهر از پویایی بسیاری در طول 24 ساعت روز برخوردار است. همین موضوع سبب شده تا تفریحات پرهیاهو و هیجان‌انگیزی را بتوان تجربه کرد. ساحل، کوهستان و جنگل‌های بکر، از جاذبه‌های بازدیدی شهر مورد بحث هستند.