راهنمای گردشگری

راهنمای فارسی گردشگری

اداره امنیت حمل و نقل برای حجم بالای مسافران در تعطیلات روز استقلال آماده می شود


سه شنبه 25 ژوئن 2024

زمان خواندن: 4 دقایق

در حالی که مسافران خطوط هوایی برای تعطیلات روز استقلال آماده می شوند، اداره امنیت حمل و نقل (TSA) برای دوره ای پایدار از حجم بالای مسافر آماده است. TSA پیش بینی می کند بیش از 32 میلیون نفر را از پنجشنبه، 27 ژوئن، تا دوشنبه، 8 ژوئیه غربالگری کند، که نشان دهنده افزایش 5.4 درصدی در مقایسه با حجم سفرهای تعطیلات در سال 2023 است. در روز یکشنبه، 23 ژوئن، TSA با غربالگری نزدیک به 3 میلیون (2.99 میلیون) فرد در یک روز، رکوردی را به نام خود ثبت کرد. رکوردشکنی حجم سفر تابستان امسال بر نقش حیاتی TSA و وزارت امنیت داخلی (DHS) در ایمن سازی سیستم های حمل و نقل کشور و در عین حال تضمین آزادی رفت و آمد برای مردم و تجارت، که برای رفاه اقتصادی کشور ما حیاتی است، تاکید می کند.

TSA انتظار دارد روز اوج سفر جمعه، 28 ژوئن، با بیش از 3 میلیون نفر از طریق غربالگری باشد. کارکنان TSA برای برآورده کردن استانداردهای زمان انتظار 10 دقیقه یا کمتر در خطوط TSA PreCheck و 30 دقیقه یا کمتر در خطوط استاندارد غربالگری کار می کنند. قابل ذکر است، هفت روز از 10 روز پرمشغله سفر تا کنون در ماه گذشته اتفاق افتاده است.

دیوید پکوسکه، مدیر TSA، گفت: “ما انتظار داریم که تابستان امسال شلوغ ترین باشد و سفر تابستانی معمولاً در تعطیلات روز استقلال به اوج خود می رسد.” در مقایسه با سال گذشته، ما نرخ‌های فرسودگی خود را تقریباً به نصف کاهش داده‌ایم و در نتیجه طرح غرامت TSA که بودجه آن در بودجه تصویب شده توسط کنگره تأمین شده و توسط رئیس جمهور بایدن به قانون تبدیل شده است، افزایش یافته است. مردم مسافر در حال حرکت هستند که نشانه اقتصاد سالم است. ما به همراه خطوط هوایی و شرکای فرودگاهی خود آماده هستیم تا این افزایش حجم مسافر را مدیریت کنیم.»

اطلاعات مهم برای مسافران خطوط هوایی: درک تغییرات غربالگری امنیتی

همانطور که برای پرواز خود آماده می شوید، توجه داشته باشید که فناوری های غربالگری امنیتی می تواند بین فرودگاه ها متفاوت باشد. در حالی که اداره امنیت حمل و نقل (TSA) پروتکل های غربالگری استاندارد شده را حفظ می کند، بسیار مهم است که زودتر به محل رسیده و از راهنمایی های افسران امنیت حمل و نقل (TSOs) پیروی کنید.

در اینجا به برخی از سؤالات متداول پاسخ داده شده است تا به شما کمک کند در فرآیند غربالگری، فناوری ها و روش های TSA را هدایت کنید.

سوالات متداول

آیا باید کارت پرواز خود را به افسر TSA نشان دهم؟
بله، همه مسافران باید کارت شناسایی قابل قبول و کارت پرواز را در ورودی پاسگاه امنیتی آماده داشته باشند.

آیا لازم است کفش هایم را در بیاورم؟
مسافران در خطوط استاندارد غربالگری باید کفش های خود را در بیاورند. با این حال، افراد 12 ساله و کمتر یا 75 سال به بالا می توانند کفش های خود را در طول فرآیند غربالگری نگه دارند. مسافران TSA PreCheck همچنین می‌توانند کفش‌های خود را به پا نگه دارند، مگر اینکه زنگ هشدار را ایجاد کنند. بسیاری از فرودگاه ها خطوط اختصاصی TSA PreCheck را در ساعات اوج مصرف ارائه می دهند. برخی از فرودگاه ها از خطوط ترکیبی استفاده می کنند، جایی که مسافران TSA PreCheck کارتی را دریافت می کنند که وضعیت آنها را نشان می دهد و بر اساس آن غربالگری می شوند.

آیا اعضای خانواده ام می توانند من را از طریق خط TSA PreCheck همراهی کنند؟
نوجوانان 13 تا 17 ساله می توانند والدین یا سرپرستان ثبت نام شده در TSA PreCheck را از طریق غربالگری همراهی کنند، در صورتی که در همان رزرواسیون هستند و نشانگر TSA PreCheck در کارت پرواز نوجوان ظاهر می شود. کودکان 12 ساله و کمتر می توانند بدون محدودیت والدین یا قیم ثبت نام شده را همراهی کنند. این مزیت یکی از دلایلی است که نزدیک به 20 میلیون نفر در TSA PreCheck ثبت نام کرده اند. برای اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های TSA PreCheck و ثبت نام با ارائه دهندگانی مانند Telos، CLEAR و IDEMIA.

نکات اضافی TSA

بسته هوشمند

  • با یک کیسه خالی شروع کنید تا مطمئن شوید که هیچ اقلام ممنوعه وجود ندارد.
  • وسایل الکترونیکی بزرگتر از تلفن همراه و مایعات به اندازه سفر را در بالای کیف دستی خود برای دسترسی آسان قرار دهید.

زود رسیدن

  • دو ساعت قبل از زمان تعیین شده خود به فرودگاه برسید تا زمان لازم برای پارک کردن، رفتن به ترمینال، چک کردن چمدان ها و عبور از ایست بازرسی در نظر گرفته شود. بیشتر پروازها 30 تا 45 دقیقه قبل از پرواز سوار می شوند.

سفر با کودکان

  • شرکت‌های هواپیمایی ممکن است برای کودکان 12 سال و زیر که بدون همراه سفر می‌کنند و برای کودکان دو سال و کمتر که روی دامان یک مسافر بزرگسال نشسته‌اند، مدرک سنی درخواست کنند. گواهی تولد به عنوان یک مدرک قابل قبول عمل می کند.

قبل از سفر کمک بگیرید

  • اگر در مورد موارد مجاز سؤالی دارید، از برنامه MyTSA “What Can I Bring” استفاده کنید. ویژگی یا تماس با @AskTSA در X (توئیتر سابق) یا مسنجر فیس بوک برای کمک در زمان واقعی. برای حمایت بیشتر، از جمله کمک به افراد دارای معلولیت، شرایط پزشکی.

برچسب های چمدان خود را دوباره بررسی کنید

  • اطمینان حاصل کنید که تمام چمدان‌های تحویل‌شده دارای برچسب‌های نام و آدرس شما هستند. در صورت افتادن برچسب خارجی، اطلاعات آدرس اضافی را در داخل هر کیسه قرار دهید. هنگام بازیابی چمدان در ادعای بار، برچسب ها را تأیید کنید تا مطمئن شوید که چمدان صحیح را تحویل می گیرید.

سفر با سلاح گرم

  • مسافران می توانند با اسلحه گرم سفر کنند، اگر اسلحه را تخلیه کنند، در یک جعبه محکم قفل کنند و در هنگام ورود به شرکت هواپیمایی اعلام کنند. اسلحه گرم در پست های بازرسی امنیتی، در مناطق امن فرودگاه یا در کابین هواپیما مجاز نیست. اگر اسلحه گرم به یک ایست بازرسی آورده شود، TSA با مجری قانون محلی تماس خواهد گرفت و ممکن است مجازات های مدنی اعمال شود.

TSA PreCheck

  • اطمینان حاصل کنید که شماره مسافر شناخته شده شما (KTN) در رزرو هواپیمایی شما وجود دارد. مسافران TSA PreCheck از غربالگری سریع، بدون نیاز به برداشتن کفش، کمربند، مایعات 3-1-1، لپ‌تاپ، مواد غذایی و ژاکت‌های سبک لذت می‌برند. هزینه ثبت نام در TSA PreCheck به 77.95 دلار برای یک عضویت پنج ساله می رسد و اکثر ثبت نام کنندگان جدید KTN خود را در عرض سه تا پنج روز دریافت می کنند. تمدید را می توان به صورت آنلاین با 68.95 دلار انجام داد. برای اطلاعات بیشتر و شروع ثبت نام

به کارکنان خط مقدم هوانوردی احترام بگذارید

  • خشونت و رفتار غیرقانونی در فرودگاه ها و هواپیماها قابل تحمل نیست و می تواند منجر به تاخیر و مجازات قابل توجهی شود. حمله به کارمند TSA یک جرم فدرال است و منجر به دستگیری و مجازات می شود.



ایرلاین نیوز

Blog

EASA بازرسی موتورهای رولزرویس ترنت XWB-97 را اجباری می کند

کلن، 5 سپتامبر 2024 – آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) بازرسی ناوگان ایرباس A350-1000 با موتورهای رولزرویس ترنت XWB-97 را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در پی یک حادثه جدی در مورد کاتای اقیانوس آرام اجباری کرده است. پرواز از هنگ کنگ در اوایل این هفته. در یک دستورالعمل قابلیت پرواز اضطراری (AD) 2024-0174-EEASA یک بازرسی مرحله‌ای از اتصالات شلنگ سوخت انعطاف‌پذیر داخل موتورها را برای بررسی آسیب‌دیدگی الزامی کرد. بازرسی ها باید طی 3-30 روز آینده انجام شوند، بسته به سابقه موتور. در مجموع، 86 هواپیمای A350-1000 در سراسر جهان در خدمت هستند. فلوریان گیلرمت، مدیر اجرایی EASA گفت: «این اقدام یک اقدام پیشگیرانه است که بر اساس اطلاعات دریافتی از تحقیقات اولیه حادثه جدی اخیر Cathay Pacific و یافته‌های شرکت هواپیمایی در بازرسی‌های بعدی خود است.» “ما به پیگیری دقیق تمام اطلاعاتی که از طریق تحقیقات ایمنی در حال انجام در دسترس خواهد بود، ادامه خواهیم داد.” در 1 سپتامبر 2024، یک هواپیمای A350-1000 که توسط Cathay Pacific در پروازی از هنگ کنگ به زوریخ اداره می شد، مدت کوتاهی پس از برخاستن، دچار آتش سوزی موتور در حین پرواز شد. آتش به سرعت شناسایی و خاموش شد و هواپیما به سلامت به هنگ کنگ بازگشت. این هواپیما از موتورهای ترنت XWB-97 استفاده می کرد. این رویداد به‌عنوان حادثه جدی طبقه‌بندی شد و تحقیقات پیوست 13 سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ICAO) توسط سازمان بررسی سوانح هوایی (AAIA) هنگ‌کنگ آغاز شد. پس از بازرسی Cathay Pacific از ناوگان A350 خود، این شرکت هواپیمایی مشکلات مشابهی را در سایر هواپیماها گزارش کرد. EASA برای هواپیماهای A350 و برای موتورهای ترنت XWB، مرجع ارزیابی وضعیت پرواز است. اقدامات فعلی برای موتورهای ترنت XWB-97 الزامی است. موتورهای ترنت XWB-84، نصب شده بر روی A350-900، مشابه هستند اما در طراحی و سابقه خدمات متفاوت هستند. بر اساس اطلاعات موجود، گسترش اقدامات به این موتورها در این مرحله تضمین نمی شود. منبه خبر

ادامه مطلب »