راهنمای گردشگری

راهنمای فارسی گردشگری

پرواز ایر اروپا از مادرید با تلاطم شدید، فرود اضطراری در برزیل، بیش از ده ها مجروح به طرز شگفت انگیزی مواجه شد.


چهارشنبه 3 جولای 2024

زمان خواندن: < 1 دقیقه

 ایر اروپا مادرید

یک پرواز ایر اروپا که از مادرید به مقصد مونته ویدئو می رفت، به دلیل تلاطم شدید مجبور به فرود اضطراری در برزیل شد. این شرکت هواپیمایی در X، که قبلاً توییتر نامیده می‌شد، به اشتراک گذاشت که پرواز UX045 بر فراز اقیانوس اطلس با تلاطم روبرو شد و به فرودگاه ناتال در شمال شرقی برزیل نیاز داشت. 325 مسافر در هواپیما بودند.

بر اساس گزارش بی بی سی، این آشفتگی منجر به زخمی شدن حداقل 30 مسافر شد. برخی نیاز به مراقبت فوری پزشکی داشتند و برای درمان بیشتر به نزدیکترین بیمارستان منتقل شدند. تیم‌های پزشکی محلی تأیید کردند که 10 مسافر در بیمارستان بستری شده‌اند که بیشتر جراحات مربوط به ضربه به سر، از جمله شکستگی‌های جمجمه و بریدگی‌های صورت بوده است.

Air Europa در X اعلام کرد که یک هواپیمای جایگزین از مادرید بعدازظهر دوشنبه ارسال شد. قرار بود مسافران قبل از ادامه به مقصد نهایی خود در مونته ویدئو از ناتال به رسیف منتقل شوند.



ایرلاین نیوز

Blog

EASA بازرسی موتورهای رولزرویس ترنت XWB-97 را اجباری می کند

کلن، 5 سپتامبر 2024 – آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) بازرسی ناوگان ایرباس A350-1000 با موتورهای رولزرویس ترنت XWB-97 را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در پی یک حادثه جدی در مورد کاتای اقیانوس آرام اجباری کرده است. پرواز از هنگ کنگ در اوایل این هفته. در یک دستورالعمل قابلیت پرواز اضطراری (AD) 2024-0174-EEASA یک بازرسی مرحله‌ای از اتصالات شلنگ سوخت انعطاف‌پذیر داخل موتورها را برای بررسی آسیب‌دیدگی الزامی کرد. بازرسی ها باید طی 3-30 روز آینده انجام شوند، بسته به سابقه موتور. در مجموع، 86 هواپیمای A350-1000 در سراسر جهان در خدمت هستند. فلوریان گیلرمت، مدیر اجرایی EASA گفت: «این اقدام یک اقدام پیشگیرانه است که بر اساس اطلاعات دریافتی از تحقیقات اولیه حادثه جدی اخیر Cathay Pacific و یافته‌های شرکت هواپیمایی در بازرسی‌های بعدی خود است.» “ما به پیگیری دقیق تمام اطلاعاتی که از طریق تحقیقات ایمنی در حال انجام در دسترس خواهد بود، ادامه خواهیم داد.” در 1 سپتامبر 2024، یک هواپیمای A350-1000 که توسط Cathay Pacific در پروازی از هنگ کنگ به زوریخ اداره می شد، مدت کوتاهی پس از برخاستن، دچار آتش سوزی موتور در حین پرواز شد. آتش به سرعت شناسایی و خاموش شد و هواپیما به سلامت به هنگ کنگ بازگشت. این هواپیما از موتورهای ترنت XWB-97 استفاده می کرد. این رویداد به‌عنوان حادثه جدی طبقه‌بندی شد و تحقیقات پیوست 13 سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ICAO) توسط سازمان بررسی سوانح هوایی (AAIA) هنگ‌کنگ آغاز شد. پس از بازرسی Cathay Pacific از ناوگان A350 خود، این شرکت هواپیمایی مشکلات مشابهی را در سایر هواپیماها گزارش کرد. EASA برای هواپیماهای A350 و برای موتورهای ترنت XWB، مرجع ارزیابی وضعیت پرواز است. اقدامات فعلی برای موتورهای ترنت XWB-97 الزامی است. موتورهای ترنت XWB-84، نصب شده بر روی A350-900، مشابه هستند اما در طراحی و سابقه خدمات متفاوت هستند. بر اساس اطلاعات موجود، گسترش اقدامات به این موتورها در این مرحله تضمین نمی شود. منبه خبر

ادامه مطلب »
Blog

مکان های اشغال پلیستوسن – یازدهمین سایت میراث جهانی آفریقای جنوبی!

صفحه اصلی » اخبار هواپیمایی » مکان های اشغال پلیستوسن – یازدهمین سایت میراث جهانی آفریقای جنوبی! سه شنبه 6 آگوست 2024 زمان خواندن: 2 دقایق این مکان های اشغال پلیستوسن آفریقای جنوبی اخیراً به عنوان نوشته شده استیونسکو سایت میراث جهانی، اعلام شده توسط آقای Gayton McKenzie، ورزش، هنرو وزیر فرهنگ، در تاریخ 26 جولای 2024، یعنی روز جمعه. برای آفریقای جنوبی، این یکلحظه ای فراموش نشدنی و قاره که هنوز سایت دیگری به آن اضافه شده استوزیر گفت که در فهرست میراث جهانی بسیار محترم است.در چهل و ششمین جلسه کمیته میراث جهانی در دهلی نو، هند،کتیبه هایی ساخته شد که ارزش های برجسته این سایت ها را در سراسر جهان تشخیص می داد. این استساخته شده از سه سایت باستان شناسی جداگانه، پناهگاه صخره ای دیپکلوف، پیناکلمجتمع پوینت سایت، و غار سیبهودو، واقع در کیپ غربی واستان های کوازولو-ناتال آفریقای جنوبی حفاظت عالی از این سایت ها،در میان چالش های اوج و افزایش سطح دریاها به عنوان شاهدی بر این چالش ها هستندنبوغ، انعطاف پذیری و تبدیل اجداد به محیطیاصلاحاتنحوه دسترسی: بهترین راه برای رسیدن به کیپ تاون پرواز است. از کیپ تاون یکمی توانید از خدمات قطار یا تاکسی استفاده کنید که تقریباً 5 ساعت و 19 دقیقه طول می کشد تا به غرب برسیدشنل. فرودگاه بین المللی کیپ تاون خدمات داخلی و خارجی را نیز داردپروازهای بین المللی امارات، قطر ایرویز، لوفت هانزا و اتیوپی خود را دارندخدمات پرواز به کیپ تاونبهترین هتل ها: کلوپ ساحلی Canelands، One&Only Cape Town، The Bay Hotel، وMadwaleni River Lodge – Babanango Game Reserve در میان بسیاری دیگر تعداد کمی هستنددر نظر گرفتن.چیزهای دیگر برای دیدن: به غیر از این سایت ها، می توانید ساحل بولدرز را نیز ببینید.باغ گیاه‌شناسی دوربا، اسکله V&A، غارهای کنگو، دماغه امید خوب ودیگران.بهترین زمان برای بازدید: بین دسامبر تا مارس زمان های ایده آل برای لذت بردن از آن استسواحل و هوای آفتابیارقام گردشگری: بین ژانویه و مارس 2024، جاذبه های غربیکیپ در شش منطقه خود در مجموع 2,587,808 بازدید کننده ثبت کرده است. ایرلاین نیوز

ادامه مطلب »