راهنمای گردشگری

راهنمای فارسی گردشگری

بر اساس گزارش‌های جدید، چه چیزی منجر به سقوط -1.8٪ صنعت مسافرت خطوط هوایی داخلی ژاپن شد.


جمعه 5 جولای 2024

زمان خواندن: 4 دقایق

یاتا ژاپن

صنعت مسافرت داخلی ژاپن در ماه می 2024 با کاهش منفی 1.8 درصدی مواجه شد که ناشی از عوامل شگفت‌انگیز بود. در آخرین گزارش های یاتا کشف کنید که چه چیزی منجر به این کاهش غیرمنتظره شده است.

در ماه مه 2024، بازار مسافرت هوایی داخلی ژاپن عملکرد متفاوتی را با تغییرات قابل توجه در معیارهای کلیدی صنعت تجربه کرد. سهم جهانی (1) برای ژاپن داخلی شاهد نرخ رشد متوسط ​​1.1 درصدی سال به سال بود. با این حال، درآمد کیلومتر مسافر (RPK) که یک شاخص حیاتی تقاضا است، 1.8- درصد کاهش یافت. به طور مشابه، کیلومترهای صندلی در دسترس (ASK) که ظرفیت خطوط هوایی موجود را اندازه گیری می کند، -0.4٪ کاهش یافت. ضریب بار مسافر (PLF) نیز شاهد کاهش -1.1 درصد بود که منجر به سطح ضریب بار 72.3٪ شد. این نمایه ترکیبی نشان‌دهنده یک دوره چالش‌برانگیز برای سفرهای هوایی داخلی در ژاپن است که بر نیاز به تعدیل‌های استراتژیک در این بخش تأکید دارد. طبق گزارش یاتا (انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی)

همچنین پیش بینی می شود اقتصاد ژاپن در سال 2024 شاهد افزایش 0.9 درصدی تولید ناخالص داخلی و 1.0 درصدی در سال 2025 باشد. عواملی مانند تغییر ترجیحات سفر و اثرات ماندگار این بیماری همه گیر در این کاهش نقش دارند. با این حال، افزایش تولید ناخالص داخلی هنوز هم درآمد قابل تصرف شهروندان را افزایش می‌دهد و با گسترش فعالیت شرکت‌ها و جستجوی بازارهای جدید منجر به سفرهای تجاری و شرکتی بیشتر می‌شود. سفرهای تفریحی همچنین باعث می شود که ساکنان ژاپنی بیشتر به کاوش در جاذبه های داخلی مانند کوه فوجی و مقاصد بین المللی بپردازند. این رشد در سایر اشکال سفر تا حدی کاهش سفرهای هوایی داخلی را جبران می‌کند و از طریق افزایش هزینه‌ها در بخش مهمان‌نوازی، خرده‌فروشی و حمل‌ونقل، از اقتصاد گسترده‌تر حمایت می‌کند.

فرودگاه های برتر ژاپن: قطب های کارآمدی و نوآوری

ژاپن در سطح جهانی به دلیل فرودگاه های درجه یک خود شناخته شده است که با بهره وری بالا، امکانات پیشرفته و جاذبه های منحصر به فرد مشخص می شود. هر فرودگاه بزرگ به عنوان پنجره ای به فرهنگ بسیار خدمات گرا و پیشرفته ژاپن عمل می کند.

  1. فرودگاه توکیو هاندا (HND): Haneda، واقع در نزدیکی قلب توکیو، به دلیل راحتی و کیفیت خدمات استثنایی آن مشهور است. به عنوان پایگاه اصلی خطوط هوایی بزرگ ژاپن، حجم ترافیک قابل توجهی به میزان 19.1 میلیون در سال مالی 2023 ثبت کرد.
  2. فرودگاه ناریتا توکیو (NRT): ناریتا به عنوان یک دروازه بین المللی بزرگ به ژاپن عمل می کند که به خاطر گزینه های خرده فروشی و غذاخوری عالی اش شناخته شده است. علیرغم بهبودی قوی در تعداد مسافران در سال 2023، این فرودگاه همچنان کمتر از ارقام قبل از همه گیری خود کار می کند.
  3. فرودگاه بین المللی اوزاکا کانسای (KIX): کانسای که در یک جزیره مصنوعی ساخته شده است به دلیل طراحی خلاقانه و انعطاف پذیری در برابر بلایای طبیعی مورد توجه قرار گرفته است. این مرکز اصلی بین المللی برای منطقه اوزاکا است.
  4. فرودگاه بین المللی چوبو سنترایر (NGO): Centrair، واقع در نزدیکی ناگویا در جزیره ای دست ساز، به دلیل امکانات استثنایی خرید و کارایی عملیاتی اش تحسین شده است.
  5. فرودگاه فوکوکا (FUK)فوکوکا به عنوان یکی از شلوغ ترین فرودگاه های تک باند در سطح جهان، برای اتصال سریع آن به مرکز شهر فوکوکا ضروری است.

این فرودگاه ها نه تنها مراکز حمل و نقل هستند، بلکه نشان دهنده اخلاق پیشرفته و مبتنی بر فناوری ژاپن هستند.

بازیگران کلیدی در بخش هوانوردی ژاپن: مروری بر خطوط هوایی پیشرو

صنعت هوانوردی ژاپن توسط شبکه ای قوی از خطوط هوایی پشتیبانی می شود که هر کدام به دلیل کیفیت خدمات متمایز و تمرکز عملیاتی خود شناخته شده اند. این شرکت‌های حمل‌ونقل نقش مهمی در بخش‌های داخلی و بین‌المللی دارند که نشان‌دهنده تعهد ژاپن به کیفیت و کارایی در سفرهای هوایی است.

  1. آل نیپون ایرویز (ANA)ANA به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی ژاپن، به دلیل خدمات با کیفیت بالا و شبکه جامع خود متمایز است. در سال 2023، ANA 36.4 میلیون مسافر را جابجا کرد که اکثریت قابل توجهی در مسیرهای داخلی بود. خدمات بین المللی گسترده آن بر وضعیت آن به عنوان یک حامل جهانی تأکید می کند.
  2. خطوط هوایی ژاپن (JAL): JAL که به دلیل خدمات عالی به مشتریان مشهور است، طیف گسترده ای از گزینه های پرواز را ارائه می دهد که راحتی و قابلیت اطمینان را در اولویت قرار می دهد. تعهد این شرکت به گسترش عملیات در سفارش اخیرش از 42 هواپیما از بوئینگ و ایرباس با هدف ارتقای مسیرهای بین المللی و داخلی خود مشهود است.
  3. هلو هوانوردی: این شرکت حمل‌ونقل ارزان قیمت که از اوزاکا کار می‌کند، به دلیل ساختار قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه‌ای که برای مسافرانی که از بودجه آگاه هستند، جذاب است. هلو هوانوردی تمرکز متعادلی بر پروازهای بین المللی داخلی و منطقه ای دارد.
  4. خطوط هوایی Skymark: بزرگترین شرکت هواپیمایی داخلی مستقل در ژاپن، Skymark کرایه های رقابتی را در طیف وسیعی از مقاصد داخلی ارائه می دهد و به مسافرانی که در ژاپن به دنبال ارزش هستند، خدمات ارائه می دهد.
  5. جت استار ژاپن: سرمایه گذاری مشترک بین گروه کانتاس و خطوط هوایی ژاپن، جت استار ژاپن بر سفرهای بین المللی کم هزینه داخلی و کوتاه مدت تمرکز دارد و گزینه های سفر مقرون به صرفه را در آسیا گسترش می دهد.

این خطوط هوایی نه تنها ارتباط خود را در داخل ژاپن و خارج از کشور تقویت می کنند، بلکه نشان دهنده تعهد این کشور به ایمنی، وقت شناسی و خدمات مثال زدنی هستند و آنها را در بین مسافران ترجیح می دهند.

خطوط هوایی ژاپن (JAL) به عنوان بخشی از تلاش استراتژیک خود برای ارتقای ناوگان و گسترش قابلیت های خدماتی خود، 42 فروند هواپیما از بوئینگ و ایرباس سفارش داده است. هدف این خرید قابل توجه تقویت فعالیت های بین المللی و داخلی JAL است و اطمینان حاصل می کند که این ایرلاین می تواند تقاضاهای رو به رشد سفر را برآورده کند و در عین حال شهرت خود را برای راحتی و قابلیت اطمینان حفظ کند.

در ماه می 2024، طبق گزارش های جدید، صنعت مسافرت هواپیمایی داخلی ژاپن کاهش قابل توجهی -1.8٪ را تجربه کرد. یکی از عوامل اصلی که ممکن است در این سقوط نقش داشته باشد، فاجعه طبیعی ویرانگر در شبه جزیره نوتو در استان ایشیکاوا بود. این منطقه با زمین لرزه ای قدرتمند و به دنبال آن سونامی لرزید که خسارت و جابجایی قابل توجهی به بار آورد. پیامدهای این فاجعه ماه‌ها بر منطقه تأثیر گذاشت و برنامه‌های سفر را مختل کرد و تقاضا برای پروازها را کاهش داد.



ایرلاین نیوز

Blog

EASA بازرسی موتورهای رولزرویس ترنت XWB-97 را اجباری می کند

کلن، 5 سپتامبر 2024 – آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) بازرسی ناوگان ایرباس A350-1000 با موتورهای رولزرویس ترنت XWB-97 را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در پی یک حادثه جدی در مورد کاتای اقیانوس آرام اجباری کرده است. پرواز از هنگ کنگ در اوایل این هفته. در یک دستورالعمل قابلیت پرواز اضطراری (AD) 2024-0174-EEASA یک بازرسی مرحله‌ای از اتصالات شلنگ سوخت انعطاف‌پذیر داخل موتورها را برای بررسی آسیب‌دیدگی الزامی کرد. بازرسی ها باید طی 3-30 روز آینده انجام شوند، بسته به سابقه موتور. در مجموع، 86 هواپیمای A350-1000 در سراسر جهان در خدمت هستند. فلوریان گیلرمت، مدیر اجرایی EASA گفت: «این اقدام یک اقدام پیشگیرانه است که بر اساس اطلاعات دریافتی از تحقیقات اولیه حادثه جدی اخیر Cathay Pacific و یافته‌های شرکت هواپیمایی در بازرسی‌های بعدی خود است.» “ما به پیگیری دقیق تمام اطلاعاتی که از طریق تحقیقات ایمنی در حال انجام در دسترس خواهد بود، ادامه خواهیم داد.” در 1 سپتامبر 2024، یک هواپیمای A350-1000 که توسط Cathay Pacific در پروازی از هنگ کنگ به زوریخ اداره می شد، مدت کوتاهی پس از برخاستن، دچار آتش سوزی موتور در حین پرواز شد. آتش به سرعت شناسایی و خاموش شد و هواپیما به سلامت به هنگ کنگ بازگشت. این هواپیما از موتورهای ترنت XWB-97 استفاده می کرد. این رویداد به‌عنوان حادثه جدی طبقه‌بندی شد و تحقیقات پیوست 13 سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ICAO) توسط سازمان بررسی سوانح هوایی (AAIA) هنگ‌کنگ آغاز شد. پس از بازرسی Cathay Pacific از ناوگان A350 خود، این شرکت هواپیمایی مشکلات مشابهی را در سایر هواپیماها گزارش کرد. EASA برای هواپیماهای A350 و برای موتورهای ترنت XWB، مرجع ارزیابی وضعیت پرواز است. اقدامات فعلی برای موتورهای ترنت XWB-97 الزامی است. موتورهای ترنت XWB-84، نصب شده بر روی A350-900، مشابه هستند اما در طراحی و سابقه خدمات متفاوت هستند. بر اساس اطلاعات موجود، گسترش اقدامات به این موتورها در این مرحله تضمین نمی شود. منبه خبر

ادامه مطلب »
Blog

بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴: خطوط هوایی بزرگ از جمله دلتا و LATAM شیلی از برنامه‌های ویژه خود در شهر نورها رونمایی می‌کنند، آنچه باید بدانید؟

المپیک پاریس 2024: خطوط هوایی بزرگ از جمله دلتا و LATAM شیلی از برنامه های ویژه خود در شهر نورها رونمایی می کنند، آنچه باید بدانید؟ – جهانگردی و سفر حق چاپ © Travel And Tour World – کلیه حقوق محفوظ است ما از کوکی‌ها در وب‌سایت Travel And Tour World خود استفاده می‌کنیم تا با یادآوری اولویت‌ها و بازدیدهای مکرر، مرتبط‌ترین تجربه را به شما ارائه دهیم. با کلیک بر روی “پذیرفتن”، با استفاده از همه کوکی ها موافقت می کنید. با این حال، می توانید برای ارائه رضایت کنترل شده از “تنظیمات کوکی” بازدید کنید. ادامه مطلب رضایت را مدیریت کنید ایرلاین نیوز

ادامه مطلب »