راهنمای گردشگری

راهنمای فارسی گردشگری

EASA بولتن اطلاعات ایمنی را در مورد قطعی ها و تغییرات سیستم ماهواره ای ناوبری جهانی به روز می کند


آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) این را به روز کرده است بولتن اطلاعات ایمنی (SIB) در مورد “قطعات و تغییرات سیستم جهانی ناوبری ماهواره ای (GNSS) که منجر به تخریب ارتباطات / ناوبری / نظارت می شود..

ویرایش دوم این SIB برای هشدار به اپراتورها در مورد تداخل با سیستم های ناوبری ناشی از جعل و پارازیت سیگنال ها، به ویژه نزدیک به مناطق درگیری منتشر شد. «پاره‌سازی» سیگنال را مسدود می‌کند، در حالی که «جعل» اطلاعات نادرست را به گیرنده داخل هواپیما ارسال می‌کند. آگاهی از این مسائل بالقوه به خلبانان این امکان را می دهد که در صورت مواجهه با مشکلات از اشکال دیگر کمک ناوبری استفاده کنند و در نتیجه خطرات را کاهش دهند.

این نشریه (SIB 2022-02R3) سومین به روز رسانی است و منعکس کننده آخرین تحلیل ها و پدیده های اخیر است، مانند مواردی از واکنش خلبانان به آگاهی نادرست از زمین و سیستم هشدار (TAWS PU) هشدارهایی که منجر به صعودهای ناهماهنگ با نرخ بالا می شود. SIB 2022-02R3 همچنین به وضوح نشان می دهد که جعل برای عملیات هوایی خطرناک تر از پارازیت است. تشخیص جعل سخت‌تر است و ممکن است چندین سیستم را تحت تأثیر قرار دهد و اگر چندین سیستم تحت تأثیر قرار گیرند منجر به یک اثر تجمعی می‌شود. SIB توصیه ها را بر این اساس به بازیگران مختلف به روز می کند.

در نهایت، اطلاعات مربوط به حریم هوایی آسیب دیده از SIB به a منتقل شده است صفحه وب اختصاصی در مورد قطع و تغییرات GNSS. با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات جدید، این می تواند آسان تر و سریع تر به روز شود.

SIB 2022-02 اولین بار در 17 مارس 2022 منتشر شد.



منبه خبر

Blog

EASA بازرسی موتورهای رولزرویس ترنت XWB-97 را اجباری می کند

کلن، 5 سپتامبر 2024 – آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) بازرسی ناوگان ایرباس A350-1000 با موتورهای رولزرویس ترنت XWB-97 را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در پی یک حادثه جدی در مورد کاتای اقیانوس آرام اجباری کرده است. پرواز از هنگ کنگ در اوایل این هفته. در یک دستورالعمل قابلیت پرواز اضطراری (AD) 2024-0174-EEASA یک بازرسی مرحله‌ای از اتصالات شلنگ سوخت انعطاف‌پذیر داخل موتورها را برای بررسی آسیب‌دیدگی الزامی کرد. بازرسی ها باید طی 3-30 روز آینده انجام شوند، بسته به سابقه موتور. در مجموع، 86 هواپیمای A350-1000 در سراسر جهان در خدمت هستند. فلوریان گیلرمت، مدیر اجرایی EASA گفت: «این اقدام یک اقدام پیشگیرانه است که بر اساس اطلاعات دریافتی از تحقیقات اولیه حادثه جدی اخیر Cathay Pacific و یافته‌های شرکت هواپیمایی در بازرسی‌های بعدی خود است.» “ما به پیگیری دقیق تمام اطلاعاتی که از طریق تحقیقات ایمنی در حال انجام در دسترس خواهد بود، ادامه خواهیم داد.” در 1 سپتامبر 2024، یک هواپیمای A350-1000 که توسط Cathay Pacific در پروازی از هنگ کنگ به زوریخ اداره می شد، مدت کوتاهی پس از برخاستن، دچار آتش سوزی موتور در حین پرواز شد. آتش به سرعت شناسایی و خاموش شد و هواپیما به سلامت به هنگ کنگ بازگشت. این هواپیما از موتورهای ترنت XWB-97 استفاده می کرد. این رویداد به‌عنوان حادثه جدی طبقه‌بندی شد و تحقیقات پیوست 13 سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ICAO) توسط سازمان بررسی سوانح هوایی (AAIA) هنگ‌کنگ آغاز شد. پس از بازرسی Cathay Pacific از ناوگان A350 خود، این شرکت هواپیمایی مشکلات مشابهی را در سایر هواپیماها گزارش کرد. EASA برای هواپیماهای A350 و برای موتورهای ترنت XWB، مرجع ارزیابی وضعیت پرواز است. اقدامات فعلی برای موتورهای ترنت XWB-97 الزامی است. موتورهای ترنت XWB-84، نصب شده بر روی A350-900، مشابه هستند اما در طراحی و سابقه خدمات متفاوت هستند. بر اساس اطلاعات موجود، گسترش اقدامات به این موتورها در این مرحله تضمین نمی شود. منبه خبر

ادامه مطلب »