راهنمای گردشگری

راهنمای فارسی گردشگری

Boom Supersonic هوانوردی را با مونتاژ موتور سمفونی پیشگام در سن آنتونیو بهبود می بخشد


سه شنبه 23 جولای 2024

زمان خواندن: 4 دقایق

بوم مافوق صوت

بوم سوپرسونیک از پیشرفت‌های قابل توجهی در پروژه‌های هواپیمای مسافربری اورتور و موتور سمفونی خود در نمایشگاه بین‌المللی هوایی فارنبرو رونمایی کرد. این شرکت با یک عرشه پرواز جدید طراحی شده که ایمنی را در اولویت قرار می دهد، تجربه خلبانی را متحول می کند. گام های قابل توجهی در توسعه موتور Symphony برداشته شده است، با آزمایش های سخت افزاری در حال حاضر انجام شده است و انتظار می رود اولین هسته کامل موتور ظرف 18 ماه عملیاتی شود. علاوه بر این، Boom Supersonic فاش کرد که مونتاژ موتور Symphony به لطف همکاری گسترده با StandardAero در سن آنتونیو، تگزاس انجام خواهد شد.

این به‌روزرسانی‌ها به دنبال یک سری دستاوردهای مهم برای Boom هستند. در اوایل ماه مارس، این شرکت با موفقیت پرواز افتتاحیه نمایشگر مافوق صوت XB-1 را به پایان رساند. در ماه ژوئن، آنها از تکمیل Overture Superfactory در گرینزبورو، کارولینای شمالی خبر دادند.

گفت: «مسافران و خطوط هوایی تشنه پرواز مافوق صوت هستند بلیک شول، بنیانگذار و مدیر عامل Boom Supersonic. به دنبال پرواز آزمایشی موفق XB-1، ما در حال شتاب گرفتن هستیم. Overture دارای یک عرشه پرواز کاملاً جدید است که بازخورد گسترده خلبان را در خود جای داده است که منجر به یک تجربه پروازی می شود که هم نوآورانه و هم فوراً آشنا است. موتور Symphony ما به سرعت از طریق طراحی به آزمایش دکل سخت‌افزاری پیشرفت کرده است و با یک هسته موتور کاملاً عملیاتی در مسیر سال آینده، رویکرد توسعه سریع ما جلوتر از برنامه پیش می‌رود.

Boom Supersonic همچنان به همکاری با خطوط هوایی و فروشندگان سطح بالای صنعت ادامه می دهد و پیوسته مشارکت های خود را افزایش می دهد. عرشه پرواز هواپیمای Overture مجموعه ای از پیشگامان اویونیک Honeywell Anthem را ادغام می کند. علاوه بر این، امروز شامل یونیورسال اویونیکس در پروژه Overture است که یک سیستم دید نوآورانه با سر پوشیده شده را به کابین خلبان معرفی می کند. همکاری با BAE Systems امکان ادغام Active Control Sidesticks را در شبیه‌ساز عرشه پرواز Overture که در نمایشگاه بین‌المللی هوایی Farnborough به نمایش گذاشته شده است، فراهم کرده است.

Boom Supersonic با طراحی جدید عرشه پرواز، کابین خلبان را متحول می کند. عرشه پرواز Overture با تکیه بر چندین دهه پیشرفت ایمنی هوانوردی و ورودی گسترده خلبانان هواپیمایی، تجاری و نظامی، آگاهی موقعیت و سهولت عملیاتی را برای خلبانان افزایش می دهد و بالاترین استانداردهای ایمنی را برای مسافران تضمین می کند.

کابین اورتور برای به حداکثر رساندن کارایی و ایمنی خلبان از طریق اتوماسیون پیشرفته و سیستم های حفاظتی طراحی شده است. این شامل یک مکانیسم بازخورد نیرو است که به خلبانان بازخورد لمسی در مورد هندلینگ هواپیما می دهد. ویژگی های قابل توجه عرشه پرواز Overture عبارتند از:

  • نکات جانبی بازخورد اجباری: برای اولین بار برای هواپیماها، این دسته های جانبی بازخورد لمسی را هم از مانورهای هواپیما و هم از هر ورودی کمک خلبان یا خلبان خودکار ارائه می دهند.
  • Autoland و سیستم های واقعیت افزوده: این سیستم ها با بهره گیری از فناوری آزمایش شده بر روی XB-1، تصاویری با واقعیت افزوده برای برخاستن و فرود دقیق بدون نیاز به دماغه آویزان سنتی که در کنکورد دیده می شود، ارائه می دهند.
  • صفحه نمایش لمسی 17 اینچی تعاملی: این صفحات لمسی بزرگ کابین خلبان را با جایگزینی سوئیچ ها و دکمه های متعدد ساده می کند و هر عملکرد را از طریق رابط های دیجیتال قابل مدیریت می کند و کنترل های فیزیکی کلیدی را برای عملیات ضروری در نظر می گیرد.
  • به روز رسانی مداوم نرم افزار: سیستم‌های Overture به‌روزرسانی‌های هوایی را دریافت می‌کنند و به‌طور مداوم عملکرد و عملکرد را با ویژگی‌های جدید افزایش می‌دهند.

اخیرا، بوم یک سری پروازهای آزمایشی شامل عرشه پرواز به روز شده را با خلبانان تجاری با تجربه، از جمله مایک بنیستر، خلبان ارشد سابق ناوگان کنکورد بریتیش ایرویز انجام داد.

گفت: “من مدتهاست که معتقد بودم که Overture جانشین واقعی کنکورد است.” مایک بنیستر، رئیس سابق خلبان کنکورد برای بریتیش ایرویز. پس از تجربه عرشه پرواز اورتور، که فوق العاده خوب طراحی شده و برای پرواز لذت بخش است، هیجان و اشتیاق من برای این هواپیما بیشتر شده است.

Boom Supersonic با موتور Symphony خود پیشرفت چشمگیری داشته است و ساخت و آزمایش قطعات Symphony را از اوایل ژوئن آغاز کرده است. فاز اولیه شامل یک آزمایش آیرودینامیک جامع از محفظه احتراق موتور با استفاده از یک مدل در مقیاس کامل است. این تیم همچنین اولین عناصر پرینت سه بعدی موتور مانند نازل های سوخت و قاب های مرکزی توربین را با موفقیت تولید کرده است.

این پیشرفت‌ها تنها 18 ماه پس از اولین رونمایی Symphony صورت می‌گیرد که فرآیند مهندسی سریع و کارآمد Boom را برجسته می‌کند. برای اطمینان از اعتبارسنجی و اصلاح کامل اجزای متعدد موتور – از آکوستیک فن و نازل گرفته تا راندمان سوخت محفظه احتراق – بوم قصد دارد بیش از 30 آزمایش دکل سخت افزاری خاص را انجام دهد.

علاوه بر این، بوم ایجاد یک هسته موتور عملیاتی در مقیاس کامل را تسریع کرده است که برای تکمیل تا پایان سال 2025 برنامه ریزی شده است. این مرحله شامل آزمایش دقیق بخش های کمپرسور، محفظه احتراق و توربین برای جمع آوری داده های حیاتی برای طراحی دقیق و تنظیم است. افزایش سرعت تولید نهایی موتور با این جدول زمانی توسعه سریع، بوم تکرارهای متعددی از ساخت و آزمایش قبل از دستیابی به یک موتور کاملاً تأیید شده را پیش‌بینی می‌کند.

علاوه بر این، بوم همکاری تعمیر و نگهداری، تعمیر و تعمیرات اساسی (MRO) خود را با StandardAero گسترش داده است تا مونتاژ موتور Symphony را در بر بگیرد. StandardAero قرار است موتورهای Symphony را در مرکز خود در سن آنتونیو، تگزاس بسازد و آزمایش کند، که برای تولید حداکثر 330 موتور در سال طراحی شده است که بیش از 100000 فوت مربع از فضای تولید را پوشش می دهد.

گفت: “ما هیجان زده هستیم که نقش خود را گسترش دهیم و مونتاژ و آزمایش موتورهای سمفونی را شامل شود و از توسعه نسل بعدی پرواز با بوم حمایت بیشتری کنیم.” راسل فورد، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل StandardAero. “همکاری ما گواهی بر توانایی های مهندسی در کلاس جهانی StandardAero و تعهد به ارائه راه حل هایی است که آینده سفرهای هوایی را تقویت می کند.”

Boom Supersonic همچنین همکاری با ATI، شرکت پیشرو در صنعت هوافضا را فاش کرده است که بر توسعه مواد پیشرفته با دمای بالا برای اجزای کلیدی موتور Symphony تمرکز دارد. این اجزا شامل مراحل یکپارچه تیغه و دیسک کمپرسور فشار قوی و همچنین مجموعه توربین است. هدف این همکاری با استفاده از سوپرآلیاژهای پیشرفته مبتنی بر نیکل، افزایش عملکرد و قابلیت اطمینان موتور Symphony در طول پروازهای مافوق صوت طولانی است.

در همین حال، هواپیمای مسافربری Overture طبق برنامه پیش می رود و انتظار می رود تا پایان دهه گواهینامه FAA و EASA را دریافت کند.



ایرلاین نیوز

Blog

EASA بازرسی موتورهای رولزرویس ترنت XWB-97 را اجباری می کند

کلن، 5 سپتامبر 2024 – آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) بازرسی ناوگان ایرباس A350-1000 با موتورهای رولزرویس ترنت XWB-97 را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در پی یک حادثه جدی در مورد کاتای اقیانوس آرام اجباری کرده است. پرواز از هنگ کنگ در اوایل این هفته. در یک دستورالعمل قابلیت پرواز اضطراری (AD) 2024-0174-EEASA یک بازرسی مرحله‌ای از اتصالات شلنگ سوخت انعطاف‌پذیر داخل موتورها را برای بررسی آسیب‌دیدگی الزامی کرد. بازرسی ها باید طی 3-30 روز آینده انجام شوند، بسته به سابقه موتور. در مجموع، 86 هواپیمای A350-1000 در سراسر جهان در خدمت هستند. فلوریان گیلرمت، مدیر اجرایی EASA گفت: «این اقدام یک اقدام پیشگیرانه است که بر اساس اطلاعات دریافتی از تحقیقات اولیه حادثه جدی اخیر Cathay Pacific و یافته‌های شرکت هواپیمایی در بازرسی‌های بعدی خود است.» “ما به پیگیری دقیق تمام اطلاعاتی که از طریق تحقیقات ایمنی در حال انجام در دسترس خواهد بود، ادامه خواهیم داد.” در 1 سپتامبر 2024، یک هواپیمای A350-1000 که توسط Cathay Pacific در پروازی از هنگ کنگ به زوریخ اداره می شد، مدت کوتاهی پس از برخاستن، دچار آتش سوزی موتور در حین پرواز شد. آتش به سرعت شناسایی و خاموش شد و هواپیما به سلامت به هنگ کنگ بازگشت. این هواپیما از موتورهای ترنت XWB-97 استفاده می کرد. این رویداد به‌عنوان حادثه جدی طبقه‌بندی شد و تحقیقات پیوست 13 سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ICAO) توسط سازمان بررسی سوانح هوایی (AAIA) هنگ‌کنگ آغاز شد. پس از بازرسی Cathay Pacific از ناوگان A350 خود، این شرکت هواپیمایی مشکلات مشابهی را در سایر هواپیماها گزارش کرد. EASA برای هواپیماهای A350 و برای موتورهای ترنت XWB، مرجع ارزیابی وضعیت پرواز است. اقدامات فعلی برای موتورهای ترنت XWB-97 الزامی است. موتورهای ترنت XWB-84، نصب شده بر روی A350-900، مشابه هستند اما در طراحی و سابقه خدمات متفاوت هستند. بر اساس اطلاعات موجود، گسترش اقدامات به این موتورها در این مرحله تضمین نمی شود. منبه خبر

ادامه مطلب »
Blog

انجمن هتل ها و رستوران های اودیشا دستور کار 100 روزه را برای سیاست گردشگری انقلابی تنظیم می کند

صفحه اصلی » اخبار هتل » انجمن هتل ها و رستوران های اودیشا دستور کار 100 روزه را برای سیاست گردشگری انقلابی تنظیم می کند شنبه 20 جولای 2024 زمان خواندن: < 1 دقیقه در Bhubaneswar، هتلداران محلی از تجدید نظر قابل توجهی در سیاست گردشگری فعلی حمایت می کنند. آنها معتقدند چارچوب موجود تحت دولت BJP در جذب تعداد کافی گردشگر داخلی و بین المللی موثر نبوده است. در پاسخ به این چالش، انجمن هتل ها و رستوران های اودیشا (HRAO) یک “پیشنهاد 100 روزه” استراتژیک تهیه کرده است. این طرح پیشرفت های لازم را در زیرساخت های گردشگری ترسیم می کند و هدف آن افزایش جذابیت کلی ایالت به عنوان یک مقصد گردشگری است. به عنوان بخشی از توصیه های خود، HRAO از دولت می خواهد که یک جلسه فوری با همه ذینفعان مربوطه ترتیب دهد. این شامل سازمان های تجارت مسافرتی می شود تا تغییرات پیشنهادی را مورد بحث و بررسی قرار دهند و آغاز کنند. تمرکز بر به روز رسانی سیاست گردشگری اودیشا است که در ابتدا در سال 2022 معرفی شد. این انجمن تاکید می کند که ارتقای زیرساخت های گردشگری برای رشد این بخش در اودیشا ضروری است. آنها استدلال می کنند که بدون این پیشرفت های حیاتی، دولت به عملکرد ضعیف خود در جذب گردشگران که برای اقتصاد محلی حیاتی است، ادامه خواهد داد. برچسب ها: bhubaneswar، دولت BJP، اخبار هتل، هتلداران، HRAO، اخبار سفر به هند، گردشگران بین المللی، گردشگری اودیشا، سهامداران، زیرساخت های گردشگری، اخبار گردشگری، سیاست گردشگری هتل نیوز

ادامه مطلب »