راهنمای گردشگری

راهنمای فارسی گردشگری

کلمبیا به شورای جهانی گردشگری پایدار، ابتکارات محیطی قهرمانان می پیوندد


کلمبیا

وزارت بازرگانی، صنعت و گردشگری کلمبیا اکنون به عضویت شورای جهانی گردشگری پایدار (GSTC) درآمده است که نشان دهنده تعهد آن به شیوه های سفر پایدار است. کلمبیا که به دلیل تنوع فرهنگی غنی و مناظر متنوع شناخته شده است، خانه همه چیز از سواحل شنی در امتداد سواحل اقیانوس آرام و کارائیب تا قله های بلند کوه های آند است. کلمبیا که به عنوان یکی از متنوع ترین کشورهای جهان شناخته می شود، تقریباً 10 درصد از تنوع زیستی زمین را در خود جای داده است. از نظر تنوع پرندگان و ارکیده ها در سطح جهانی پیشرو است و تنها از نظر گیاهان، پروانه ها، ماهی های آب شیرین و دوزیستان در رتبه دوم قرار دارد (CBD، 2024). پایتخت آن، بوگوتا، شهری با تضادها است، جایی که جذابیت تاریخی محله La Candelaria با کلیساهای قدیمی و خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده، مدرنیته آسمان‌خراش‌هایی مانند BD Bacatá است.

ابتکارات زیست محیطی در کلمبیا
عکس خورخه ایوان ملو مونروی، با عنوان «موج زدن بر فراز تپه‌های ماوکور»، گام‌های مهم کلمبیا در حفاظت از محیط زیست را به تصویر می‌کشد که تا سال 2022 30 درصد از زمین‌های خود را به عنوان مناطق حفاظت‌شده معرفی کرده است. کاهش 51 درصدی در انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030 و تلاش برای صفر زدایی خالص جنگل ها در همان بازه زمانی. تعهد کلمبیا به پایداری با هدف دستیابی به بی طرفی کربن تا سال 2050 بیشتر مشهود است.

چارچوب پایداری کلمبیا شامل انواع ابزارها و استراتژی هایی است که عدالت اجتماعی، حفظ محیط زیست و رشد اقتصادی را ترویج می کند. ابتکارات کلیدی عبارتند از:

کارگروه سرمایه گذاری مسئول: یک پلت فرم مشترک برای سهامداران دولتی و خصوصی برای به اشتراک گذاشتن شیوه های سرمایه گذاری پایدار.
طبقه بندی سبز: یک سیستم طبقه بندی برای هدایت فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری به سمت اهداف پایداری.
استراتژی های اقتصاد دایره ای: با هدف ترویج استفاده مجدد از زباله در مدل های تجاری.
قوانین اقدام اقلیمی و حذف پلاستیک های یکبار مصرف: قوانینی برای حذف تدریجی پلاستیک های یکبار مصرف، در کنار مشارکت در ابتکار جهانی پلاستیک و اجرای طرحی برای کاهش و جایگزینی پلاستیک وضع شده است.
سیاست گردشگری پایدار: هدف این سیاست هماهنگی توسعه گردشگری با حفظ منابع طبیعی است.

را وزیر بازرگانی، صنعت و گردشگری، اومانیا آلمانوی تاکید کرد: برای کلمبیا، کشور زیبایی، پیوستن تلاش ها در گذار اقتصادی و حفاظت از طبیعت ضروری است. با پیوستن به GSTC، ما امیدواریم که مدیریت پایداری خود را از طریق تبادل تجربیات با سایر کشورهای عضو تقویت کنیم و همچنین با شیوه‌های خوبی که کلمبیا در توسعه سیاست گردشگری پایدار خود در حال اجرای آن است، تحول ایجاد کنیم.

اجلاس GSTC آمریکای لاتین و کارائیب
افتتاحیه اجلاس GSTC آمریکای لاتین و کارائیب قرار است در سانتا مارتا، کلمبیا، از 27 تا 29 می 2024 برگزار شود. برنامه فعالیت طبیعت مقصد (DNA) USAID، صندوق گردشگری ملی کلمبیا (Fontur)، تالار شهر سانتا مارتا، و Swisscontact، این نشست خصوصی بر پیشبرد پایداری و بازسازی در گردشگری تمرکز خواهد کرد. این رویداد کارشناسان، نمایندگان بخش دولتی و خصوصی، دانشگاهیان و سازمان‌های غیردولتی را از منطقه و فراتر از آن گرد هم می‌آورد تا بینش‌های خود را به اشتراک بگذارند، توصیه‌های راهبردی را شکل دهند و همکاری منطقه‌ای در گردشگری پایدار، با تمرکز بر حفاظت از تنوع زیستی، ارزش‌های فرهنگی و پایداری اقتصادی را تقویت کنند.

استقبال GSTC از وزارت بازرگانی، صنعت و گردشگری کلمبیا

ما به گرمی از وزارت بازرگانی، صنعت و گردشگری کلمبیا به عنوان عضو جدید شورای جهانی گردشگری پایدار استقبال می کنیم. تعهد آنها به مسئولیت زیست محیطی نشان دهنده احترام عمیق هم به جامعه و هم برای محیط طبیعی است. ما مشتاقانه منتظر پیشرفت و موفقیت مستمر کلمبیا در سفر پایداری هستیم.»رندی دوربند، مدیرعامل GSTC.

پست کلمبیا به شورای جهانی گردشگری پایدار، ابتکارات محیطی قهرمانان می پیوندد اول ظاهر شد سفر و جهانگردی.



تراول نیوز

Blog

آخرین تحولات خاورمیانه

کمیسیون اروپا و آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) از نزدیک وضعیت خاورمیانه و تأثیر آن بر هوانوردی غیرنظامی را در پی افزایش تبادلات نظامی

ادامه مطلب »