راهنمای گردشگری

راهنمای فارسی گردشگری

یاتا از کاهش قابل توجه بودجه مسدود شده خطوط هوایی به 1.8 میلیارد دلار خبر داد.


انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی

این انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) از کاهش 28 درصدی حجم وجوه شرکت های هواپیمایی برای بازگرداندن توسط دولت ها خبر داده است که مجموع وجوه مسدود شده تا پایان آوریل تقریباً 1.8 میلیارد دلار بوده است. این نشان دهنده کاهش 708 میلیون دلاری از دسامبر 2023 است.

یاتا مجدداً از دولت‌ها درخواست کرده است تا تمام موانعی را که مانع از بازگرداندن درآمدهای شرکت‌های هواپیمایی از فروش بلیت و سایر عملیات‌ها می‌شود، مطابق با توافق‌نامه‌های بین‌المللی و تعهدات معاهده، برطرف کنند.

کاهش وجوه بلوکه شده یک تحول مثبت است. با این حال، 1.8 میلیارد دلار باقیمانده قابل توجه است و باید فورا به آن رسیدگی شود. بازگرداندن کارآمد درآمدهای خطوط هوایی در توافقات دوجانبه تضمین شده است. مهمتر از همه، این یک پیش نیاز برای خطوط هوایی – که با حاشیه های ناچیز کار می کنند – است تا بتوانند ارتباط اقتصادی حیاتی را فراهم کنند. هیچ کسب و کاری نمی تواند بدون دسترسی به درآمدهایی که به درستی به دست آمده است، درازمدت فعالیت کند ویلی والش، مدیرکل یاتا.

کاهش قابل توجه در درجه اول به دلیل انتشار قابل توجه وجوه بلوکه شده در نیجریه بود. به طور مشابه، مصر اجازه تسویه حجم قابل توجهی از وجوه مسدود شده خود را صادر کرد. در هر دو سناریو، کاهش ارزش پوند مصر و نایرا نیجریه تأثیر منفی بر خطوط هوایی گذاشت.

پیشرفت در نیجریه
در ژوئن 2023، اوج وجوه بلوکه شده در نیجریه به 850 میلیون دلار رسید که به شدت عملکرد خطوط هوایی و سلامت مالی در منطقه را مختل کرد. چالش‌ها در انتقال درآمد به دلار آمریکا و مقدار بالای وجوه مسدود شده، برخی از خطوط هوایی را مجبور کرد که فعالیت‌های خود را کاهش دهند و یک شرکت هواپیمایی به طور موقت خدمات خود را به نیجریه متوقف کرد که به‌طور قابل‌توجهی بر بخش هوانوردی این کشور تأثیر گذاشت. تا آوریل 2024، 98 درصد از این وجوه آزاد شده بود و 19 میلیون دلار به دلیل راستی‌آزمایی بانک مرکزی از مطالبات آتی معوق توسط بانک‌های تجاری معلق باقی ماند.

ما از دولت جدید نیجریه و بانک مرکزی نیجریه به دلیل تلاش‌هایشان برای حل این مشکل قدردانی می‌کنیم. تک تک مردم نیجریه و اقتصاد همگی از اتصال هوایی قابل اعتماد که دسترسی به درآمد برای آنها حیاتی است، بهره مند خواهند شد. ما در مسیر درستی هستیم و از دولت می‌خواهیم 19 میلیون دلار باقیمانده را پاک کند و اولویت‌بندی هوانوردی را ادامه دهد.» والش.

هشت کشور مسئول نگهداری 87 درصد از کل وجوه بلوکه شده هستند که مجموعاً 1.6 میلیارد دلار است.

در اینجا به تفکیک وجوه بر اساس کشور آمده است:

  • پاکستان: 411 میلیون دلار به مدت 40 ماه نگهداری می شود
  • بنگلادش: 320 میلیون دلار به مدت 40 ماه نگهداری می شود
  • الجزایر: 286 میلیون دلار به مدت 37 ماه نگهداری می شود
  • XAF Zone: 151 میلیون دلار به مدت 50 ماه نگهداری می شود
  • اتیوپی: 149 میلیون دلار به مدت 58 ماه نگهداری می شود
  • لبنان: 129 میلیون دلار به مدت 52 ماه نگهداری می شود
  • اریتره: 75 میلیون دلار به مدت 116 ماه نگهداری می شود
  • زیمبابوه: 69 میلیون دلار به مدت 84 ماه نگهداری می شود

پاکستان و بنگلادش
بحران بازگشت به کشور در پاکستان و بنگلادش تشدید شده است، جایی که خطوط هوایی قادر به انتقال 731 میلیون دلار از درآمدهای خود (411 میلیون دلار در پاکستان و 320 میلیون دلار در بنگلادش) نیستند.

پاکستان و بنگلادش باید فوراً 731 میلیون دلار وجوه مسدود شده را آزاد کنند تا اطمینان حاصل شود که خطوط هوایی می توانند به ارائه اتصالات هوایی ضروری ادامه دهند. در بنگلادش، راه حل در دست بانک مرکزی است که باید دسترسی هوانوردی به ارز خارجی را در راستای تعهدات معاهده بین المللی در اولویت قرار دهد. راه حل در پاکستان یافتن جایگزین های کارآمد برای سیستم ممیزی و گواهی معافیت مالیاتی است که باعث تاخیر طولانی در پردازش می شود. والش.

پست یاتا از کاهش قابل توجه بودجه مسدود شده خطوط هوایی به 1.8 میلیارد دلار خبر داد. اول ظاهر شد سفر و جهانگردی.



ایرلاین نیوز