راهنمای گردشگری

راهنمای فارسی گردشگری

هوش مصنوعی: EASA گزارش نهایی پروژه تحقیقاتی تأیید برنامه یادگیری ماشین را منتشر می کند


آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) این خبر را منتشر کرده است گزارش نهایی و الف خلاصه اجرایی مستقل پروژه تأیید برنامه یادگیری ماشین (MLEAP).

این گزارش توسط کنسرسیوم پروژه متشکل از Airbus protect، LNE (Laboratoire National de Métrologie et d’Essais) و Numalis، به دنبال یک پروژه تحقیقاتی 2 ساله با بودجه Horizon Europe تهیه شده است. کمیسیون اروپا مدیریت قراردادی و فنی این اقدام تحقیقاتی را به EASA محول کرد.

پروژه تحقیقاتی MLEAP از برنامه هوش مصنوعی EASA (AI) پشتیبانی می کند و هدف آن شناسایی ابزارهای عینی انطباق برای بلوک “تضمین یادگیری” است. EASA AI Concept Paper شماره 2.

سه محور فنی اصلی در طول پروژه مورد بررسی قرار گرفت:

  • نمایندگی داده ها؛
  • تضمین تعمیم; و
  • مدل و الگوریتم یادگیری استحکام و تضمین.

پس از یک غواصی عمیق در وضعیت هنر و به دنبال ارزیابی موارد استفاده پیچیده هوانوردی، برخی روش ها و ابزارها شناسایی و مورد ارزیابی قرار گرفتند. یک خط لوله توسعه عمومی توسط کنسرسیوم به عنوان اجرای عملی فرآیند توسعه W شکل EASA پیشنهاد شد.

MLEAP - فرآیند W شکل

اولین یافته‌های پروژه MLEAP برای غنی‌سازی مقاله مفهومی هوش مصنوعی EASA، شماره 2 مورد استفاده قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، یافته‌های گزارش نهایی، پشتیبانی مهمی از وظیفه قانون‌سازی AI EASA RMT.0742 و مشارکت EASA در گروه کاری EUROCAE WG-114 ارائه می‌کند.

MLE

در 3 ژوئیه 2024، در طول روزهای EASA AI، کنسرسیوم MLEAP نتایج دقیق پروژه را ارائه خواهد کرد و به هرگونه سؤال پاسخ خواهد داد. ثبت نام برای این رویداد همچنان از طریق روزهای هوش مصنوعی EASA – صفحه کنفرانس سطح بالا 2024.



منبه خبر