راهنمای گردشگری

راهنمای فارسی گردشگری

راه‌حل‌های زیرساختی برای بخش گردشگری پررونق هند، ET TravelWorld




<p>نیکل بوترا</p>
<p>“/><figcaption class=نیکل بوترا

گردشگری در هند در دوره پس از همه گیری به شدت بهبود یافته است. به گفته وزارت فرهنگ و گردشگری اتحادیه، ورود گردشگران خارجی در طول سه سال گذشته حدود 435 درصد افزایش یافته است. افزایش پیوسته تعداد گردشگران اخبار خوشایندی است که به خوبی با دیدگاه مرکز در مورد “ویکسیت بهارات(یا هند توسعه یافته) تا سال 2047، که به منظور افزایش جذابیت گردشگری جهانی این کشور است.

هند انواع گردشگری مانند ماجراجویی، حیات وحش، زیارت، سلامتی و بسیاری موارد دیگر را ارائه می دهد. بسیاری از چنین مقاصد مذهبی و تپه ای توجه جهانی را به خود جلب می کنند. داده های اخیر EaseMyTrip نشان می دهد که در ماه می (2024) در مقایسه با سال گذشته، جهش خیره کننده 102 درصدی جستجو برای مقاصد زیارتی را نشان می دهد. این شامل نقاط محبوبی مانند Ayodhya، Ujjain، Badrinath و Amarnath است. پیش‌بینی می‌شود که Ayodhya، یک مکان زیارتی، سالانه پذیرای حدود 50 میلیون نفر در شهر باشد و به این منطقه رونق اقتصادی زیادی بدهد.

کمبود امکانات گردشگری
اگرچه این افزایش بازدیدکنندگان خبر خوبی است، اما یک چالش اساسی نیز وجود دارد. در بیشتر بخش‌ها، که شامل هتل‌ها، رستوران‌ها و امکانات وابسته است، تقاضا در مناطقی که یک شبه تبدیل به یک نقطه داغ توریستی می‌شوند، از عرضه پیشی می‌گیرد. این مقاصد در تلاش هستند تا با تقاضای اقامتگاه‌ها هماهنگی داشته باشند، که منجر به ازدحام بیش از حد و قیمت‌های بالاتر برای گردشگران می‌شود.

لاکشادویپ یک مقصد گردشگری است که پس از بازدید نخست وزیر مودی از مجمع الجزایر در ژانویه و اظهار نظر درباره زیبایی بکر آن، مورد توجه قرار گرفت. واکنش ناخوشایند برخی از مقامات مالدیو نتیجه معکوس داشت زیرا هندی ها رزرو خود را در این جزیره لغو کردند. در عوض، آنها به شدت علاقه مند به تعطیلات در لاکشادویپ هستند، جایی که هنوز زیرساخت های لازم برای میزبانی از هجوم ناگهانی گردشگران را ندارد.

با توجه به ورود بی‌سابقه، بازیکنان مهمان‌نواز محلی برای برآورده کردن این تقاضا در تلاش هستند. برای رسیدگی به این تقاضای رو به رشد، هتل های جدید باید در میان مدت و بلند مدت اضافه شوند تا تجربه ای راحت و دلپذیر برای همه تضمین شود.

با این وجود، امیدواری‌ها وجود دارد که این صنعت در سال آینده توسعه قوی نسبت به کیفیت و مقرون به صرفه بودن مسکن را ثبت کند. در روزهای آینده، برندهای بزرگ و بوتیک هتل ها تلاش خواهند کرد تا حضور خود را احساس کنند.

با وجود این، بازدیدکنندگان خواستار این شده اند که رشد صنعت گردشگری در این مقاصد باید از طریق حمایت دولت به سرعت پیش برود. برخی از گردشگران فاش کرده‌اند که توسط عوامل محلی قیمت‌های بالاتری برای اتاق‌ها دریافت کرده‌اند. علاوه بر این، مقامات صنعت گردشگری در برخی شهرها ادعا می کنند که هتل های ارزان قیمت به دلیل تقاضای اضافی، تعرفه ها را 25 درصد افزایش می دهند. این حقایق پتانسیل را برای دوام بیشتر نشان می دهد شرکت های مهمان نوازی در این مناطق

پنجمین اقتصاد بزرگ در رتبه 39 در شاخص TTDI 2024: صنعت سفر هند به راه اندازی مجدد نیاز دارد

یک مطالعه WEF نشان می دهد که پیش بینی می شود ورود گردشگران جهانی در سال 2024 به سطوح قبل از همه گیری برسد که منعکس کننده تقاضای متوقف شده و انعطاف پذیری بخش است. در آسیا و اقیانوسیه، ژاپن چهارمین اقتصاد بزرگ جهان با تولید ناخالص داخلی (4112 میلیارد دلار) با رتبه سوم جهانی در شاخص TTDI و پس از آن استرالیا در رتبه پنجم قرار دارد. چین دومین اقتصاد بزرگ جهان با تولید ناخالص داخلی (18536 میلیارد دلار) در رتبه هشتم در 10 کشور برتر قرار دارد در حالی که هند با 10 رتبه کاهش به رتبه 39 جهان رسیده است.

چالش های عمده زیرساختی
فرودگاه ها، بزرگراه ها یا حمل و نقل عمومی، زیرساخت های گردشگری هند همچنان در حال پیشرفت است. در نتیجه، امکانات اولیه مانند آب تمیز، امکانات بهداشتی مدرن و خدمات بهداشتی با کیفیت هنوز در اکثر مکان‌های توریستی وجود ندارد.

چالش عمده دیگر کمبود نیروی انسانی ماهر در تجارت گردشگری است. در زمینه راهنمای تور، مدیریت سفر، مهمان نوازی و سایر زمینه ها به پرسنل ماهر نیاز است. علاوه بر این، بسیاری از بازدیدکنندگان مقاصد سازگار با محیط زیست مانند ذخایر حیات وحش و استراحتگاه های طبیعی را ترجیح می دهند. این امر مستلزم زیرساخت هایی است که با در نظر گرفتن هنجارهای پایداری ساخته شده است.

ساختمان های از پیش مهندسی شده: یک راه حل فوق العاده
خوشبختانه، راه حل مناسبی برای نیازهای ذکر شده در بالا – ساختمان های از پیش مهندسی شده (PEBs) در دسترس است که می تواند ساخت سریع سازه های با کیفیت بالا، از جمله اقامتگاه های توریستی و امکانات اولیه را تسهیل کند. PEB ها برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای گزینه های اقامت توسط گردشگران، کارآمد و پایدار ایده آل هستند.

کشورهای سراسر جهان قبلاً مزایای PEBs را در بخش گردشگری دیده اند. در هند، PEB ها با کاربردهای موفق در ساخت مدارس، بیمارستان ها، تأسیسات صنعتی و غیره، به یک راه حل همه کاره برای بخش های مختلف تبدیل شده اند. پروژه‌های موفقی مانند Amarnath Yatri Niwas (پناهگاه‌های زائران)، بیمارستان‌های موقت COVID، و حتی ساخت استراحتگاه با استفاده از PEB به عنوان نمونه‌های قدرتمندی از مهارت هند در استفاده از این فناوری برای ساخت و ساز سریع عمل می‌کنند. این پتانسیل آن را برای صنعت گردشگری نشان می دهد، جایی که واکنش سریع به افزایش ورود گردشگران بسیار مهم است.

PEB ها سازه های فولادی پیش ساخته و از پیش طراحی شده ای هستند که می توانند بر اساس نیازهای خاص سفارشی شوند و در محل ساخت و ساز مونتاژ شوند. خانه‌ها، ادارات، کارخانه‌ها، انبارها، استادیوم‌ها، سالن‌ها، واحدهای سردخانه، مراکز خرید و موارد دیگر همگی می‌توانند با PEB ساخته شوند زیرا این تیرها و ستون‌های فولادی را می‌توان بر اساس نیاز شکل داد.

مکان‌های در ارتفاع بالا همچنین می‌توانند از تغییرات PEB مانند فناوری قاب‌بندی فولادی سبک (LGSF) بهره‌مند شوند. طراحی سبک وزن و سازگار LGSF آن را برای ساخت هتل ها، استراحتگاه ها و کمپ ها در این مناطق چالش برانگیز ایده آل می کند.

در اینجا شش مزیت بزرگ PEB آورده شده است:
1. ساخت و ساز سریع: در مقایسه با سازه های بتنی معمولی، PEB ها را می توان بسیار سریعتر برپا کرد زیرا اجزای استاندارد شده زودتر مهندسی شده اند. در نتیجه زمان تولید، مهندسی و نصب به شدت کاهش می یابد. مرحله طراحی از طریق طراحی نرم‌افزاری تسریع می‌یابد در حالی که ماشین‌های پیشرفته‌ای که برای جوشکاری تیر، برش برشی و برش پلاسما استفاده می‌شوند، زمان ساخت اجزای ساخته‌شده را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهند.

2. مقاومت در برابر آب و هوا: PEB ها دارای قاب های فولادی محکمی هستند که برای تحمل بارهای سنگین و تحمل شرایط آب و هوایی شدید ساخته شده اند. از آنجایی که ملاحظات بار از قبل در ساخت و ساز لحاظ می شود، کیفیت سازه را به شدت افزایش می دهد. PEB ها حتی می توانند در برابر زلزله مقاومت کنند.

3. حداقل تعمیر و نگهداری: با استفاده از فولاد مقاوم در برابر خوردگی، PEBها شرایط عملیاتی متنوعی را تحمل می کنند. بنابراین، این امر تعمیر و نگهداری لازم را که سایر سازه ها برای بقای طولانی مدت نیاز دارند، محدود می کند.

4. نصب آسان: از آنجایی که بیشتر مهندسی سازه در کارخانه در حین پیش ساخته انجام می شود، تلاش های روی زمین مورد نیاز در محل ساخت و ساز را کاهش می دهد. واحدهای PEB را می توان به راحتی به محل حمل کرد و با مهره و پیچ و مهره مونتاژ کرد. روند مونتاژ آسان آن به این معنی است که کار دستی حداقل است.

5. مقرون به صرفه: با انتخاب مواد در مرحله طراحی، تمام محاسبات زودتر انجام می شود. این امر منجر به استفاده بهینه از مواد و هزینه های هدر رفت کمتر می شود. بهتر از همه، واحدهای PEB را می توان از یک مکان به مکان دیگر منتقل کرد و امکان بازگشت سرمایه بیشتر را فراهم کرد.

6. سازگار با محیط زیست: برای پروژه های سبز، PEB ها گزینه ارجح هستند زیرا می توان آنها را به راحتی جابجا کرد. به عبارت دیگر، یک ساختار می تواند به طور مکرر به مکان های مختلف منتقل شود. گیلاس روی کیک این است که PEB ها برای ساخت و ساز نیازی به آب ندارند.

با توجه به طیف گسترده ای از مزایا، PEB ها می توانند انتخاب ارجح برای ساخت و ساز سریع و مقرون به صرفه باشند، خواه Ayodhya، Lakshadweep یا هر منطقه یا نیاز دیگری باشد.

نویسنده، مدیر EPACK Prefab، تولید کننده پیشرو در ساختمان های فولادی پیش مهندسی و پیش ساخته است.

سلب مسئولیت: نظرات بیان شده صرفاً متعلق به نویسنده است و ETTravelWorld.com لزوماً آن را مشترک نمی کند. ETTravelWorld.com هیچ مسئولیتی در قبال خسارت وارده به شخص/سازمان به طور مستقیم یا غیر مستقیم ندارد.

  • منتشر شده در 29 مه 2024 ساعت 19:15 IST

به جامعه متخصصان صنعت 2M+ بپیوندید

برای دریافت آخرین بینش و تجزیه و تحلیل در خبرنامه ما مشترک شوید.

برنامه ETTravelWorld را دانلود کنید

  • به‌روزرسانی‌های بیدرنگ را دریافت کنید
  • مقالات مورد علاقه خود را ذخیره کنید


برای دانلود برنامه اسکن کنید




منبع خبر : ایندیا تایم