راهنمای گردشگری

راهنمای فارسی گردشگری

گردشگری عربستان سعودی “برنامه تابستانی 2024” را با 550 محصول گردشگری جدید راه اندازی کرد، ET TravelWorld


در یک رویداد برجسته، سازمان گردشگری عربستان (STA) سعودی رونمایی کرد برنامه تابستان 2024، دوبلهتابستان عربستان همسایه استتوسط احمد الخطیب، وزیر گردشگری و رئیس هیئت مدیره راه اندازی شد. عربستان سعودیاین برنامه قرار است به مدت چهار ماه در هفت مقصد اجرا شود که شامل بیش از 550 محصول استثنایی گردشگری و 150 پیشنهاد ویژه برای خانواده ها و کودکان است.

این برنامه شامل اسیر، البهاء، طائف، جده، ریاض، دریای سرخ و الولا می شود و نویدبخش طیف وسیعی از فعالیت ها برای علایق مختلف، از علاقه مندان به ماجراجویی گرفته تا کسانی که به دنبال استراحتگاه های لوکس یا تجربیات فرهنگی هستند، می باشد. برترین‌های امسال شامل بازگشت فصل جده و معرفی فصل اسیر است که هر دو شامل فعالیت‌ها و رویدادهای خانوادگی فراوانی است.

تابستان 2024 عربستان میزبان رویدادهای مهمی مانند جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی در ریاض، رقابت‌های هشت هفته‌ای سالانه با حضور ورزشکاران برتر esports، و چندین تورنمنت بوکس در ریاض و جده خواهد بود. هدف از این رویدادها جذب گردشگران داخلی و بین المللی، افزایش شهرت عربستان سعودی به عنوان یک مقصد برتر جهانی است.

چشم انداز استراتژیک و تأثیر صنعت
در جریان مراسم راه اندازی با حضور سهامداران کلیدی صنعت، از جمله دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، زوراب پولولیکاشویلی، بر سفر تحول آفرین عربستان سعودی در گردشگری تاکید کرد. وی به رکوردشکنی تعداد گردشگران پادشاهی اشاره کرد که عربستان سعودی را در صدر فهرست جهانی گردشگری سازمان ملل و فهرست کشورهای گروه 20 قرار داده است.

الخطیب گفت: «عربستان سعودی شاهد یک دوره متحول کننده در گردشگری است که بر اساس چشم انداز ما برای قرار دادن این کشور به عنوان یک مقصد برتر جهانی است. “برنامه تابستانی عربستان سعودی 2024 میراث فرهنگی غنی، زیبایی های طبیعی و مهمان نوازی بی نظیر ما را به نمایش می گذارد. این ابتکار با حمایت از مشارکت های استراتژیک و ابتکارات پیشگامانه ما مانند eVisa و افزایش اتصال پروازها، نشان دهنده تعهد ما برای دسترسی بیشتر و جذاب تر عربستان سعودی است. گردشگران در سراسر جهان.”

در حالی که رقبای خلیج فارس برای تبدیل شدن به هاب هوانوردی با یکدیگر رقابت می‌کنند، از شرکت تاکسی‌های پرنده برقی آرچر استفاده می‌کنند.

رقابت بین کشورها برای تبدیل شدن به هاب برتر در منطقه منجر به هزینه های کلان می شود که به نفع شرکت های جدیدی مانند آرچرز است. ماه گذشته، آرچر قراردادی را با دفتر سرمایه گذاری ابوظبی برای سرمایه گذاری چند میلیون دلاری امضا کرد تا عملیات برنامه ریزی شده تاکسی هوایی تجاری در امارات متحده عربی را سرعت بخشد. نیکیل گوئل، مدیر ارشد بازرگانی آرچر، گفت: «از زمانی که ما اولین اعلامیه های خود را در امارات متحده عربی انجام دادیم، در سراسر منطقه و به ویژه در عربستان سعودی مورد توجه قرار گرفت.

دسترسی و تبلیغات پیشرفته
برای تسهیل سفر، عربستان سعودی تلاش های قابل توجهی برای ساده سازی فرآیندهای صدور ویزا انجام داده است. eVisa اکنون با کاهش 20 درصدی هزینه برای شهروندان 66 کشور در دسترس است. علاوه بر این، تعداد پروازهای هفتگی از شهرهای خلیج فارس به مقصد عربستان به 1100 پرواز افزایش یافته است و ویزای اقامت شورای همکاری خلیج فارس اجازه ورود و اقامت چندگانه تا 90 روز را می دهد.فهد حمیدالدین، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره، گردشگری عربستان مرجع، تمرکز این برنامه را بر نمایش تنوع اقلیمی، طبیعی و فرهنگی منحصر به فرد عربستان سعودی برجسته کرد. “برنامه تابستانی امسال شامل بیش از 550 محصول گردشگری و 150 پیشنهاد ویژه است که با همکاری شرکای STA طراحی شده است. ما به دنبال برجسته کردن منحصر به فرد مقاصدمان همراه با رویدادها و فعالیت های استثنایی در طول تابستان هستیم.”

فراخوانی برای کشف عربستان سعودی
شعار کمپین “تابستان سعودی همسایه است” گردشگران را به کشف مقاصد متنوع و جادویی در داخل پادشاهی دعوت می کند. هدف STA تقویت بخش خصوصی از طریق تشویق تقاضا برای محصولات و پیشنهادات گردشگری است که آرزوهای گردشگران از سراسر جهان را برآورده می کند.

از آنجایی که عربستان سعودی به گسترش زیرساخت های مهمان نوازی خود ادامه می دهد و انتظار می رود در سال جاری 25000 اتاق هتل اضافه شود، برنامه تابستانی عربستان سعودی 2024 گواهی بر تعهد این پادشاهی برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری درجه یک جهانی است.

  • منتشر شده در 24 مه 2024 ساعت 02:07 PM IST

به جامعه متخصصان صنعت 2M+ بپیوندید

برای دریافت آخرین بینش و تجزیه و تحلیل در خبرنامه ما مشترک شوید.

برنامه ETTravelWorld را دانلود کنید

  • به‌روزرسانی‌های بیدرنگ را دریافت کنید
  • مقالات مورد علاقه خود را ذخیره کنید


برای دانلود برنامه اسکن کنید




منبع خبر : ایندیا تایم