راهنمای گردشگری

راهنمای فارسی گردشگری

هندی‌ها 31.7 میلیارد دلار در خارج از کشور خرج می‌کنند که نیمی از این مبلغ را صرف سفر می‌کنند. ET TravelWorld


هندی ها 31.7 میلیارد دلار در خارج از کشور تحت طرح آزادسازی حواله در سال مالی 24 هزینه کرد که نسبت به 27.1 میلیارد دلار ثبت شده در سال مالی 23 نزدیک به 17 درصد افزایش داشت. این افزایش علی رغم تحمیل جمع آوری مالیات در مبدا بوده است. با این حال، تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که میانگین هزینه های ماهانه پس از اعمال TCS در اکتبر 2023 کاهش یافته است.

داده‌های سالانه حواله‌ها نشان می‌دهد که هندی‌ها با انتقام‌جویی 17 میلیارد دلار برای آن هزینه کرده‌اند که نسبت به 13.6 میلیارد دلار در سال گذشته بیش از 24.5 درصد افزایش داشته است. سهم از سفر بین المللی مخارج تحت LRS از 37 درصد در سال مالی 20 قبل از شروع همه گیری به 53.6 درصد در سال مالی 24 افزایش یافته است. در سال مالی 21، هزینه سفرهای بین‌المللی به دلیل محدودیت‌های تحرک به 3.2 میلیارد دلار کاهش یافت.

از سوی دیگر، سهم حواله به سمت تحصیل در خارج از کشور به طور پیوسته کاهش یافته است. در سال مالی 21، حواله‌های تحصیلی 30 درصد بود که عمدتاً به این دلیل بود که سفر در طول همه‌گیری کاهش یافته بود. پس از لغو محدودیت های سفر در سال مالی 22، این سهم به 26 درصد کاهش یافت. هزینه های آموزش در سال مالی 23 به صورت مطلق به 3.4 میلیارد دلار از 5.2 میلیارد دلار در سال قبل کاهش یافت که منجر به کاهش سهم کل هزینه ها به 12 درصد شد. در سال مالی 24، حتی با افزایش هزینه های سفر، هزینه های تحصیل در خارج از کشور تقریباً 3.5 میلیارد دلار ثابت بود.

در نتیجه هزینه‌های کمتر برای هزینه‌ها، تحصیل در خارج از کشور دیگر دومین رده بزرگ نیست فارکس خرج می کند. هندی ها بیش از هزینه ها برای نگهداری اقوام در خارج از کشور (4.6 میلیارد دلار) هزینه کرده اند. بانکداران اما می‌گویند که بخشی از پول‌هایی که والدین و سرپرستان برای دانش‌آموزان ارسال می‌کنند، زیر نظر سرپرستی اقوام جمع‌آوری می‌شود.

دو دسته ای که شاهد کاهش هزینه های فارکس در سال مالی 24 بودند، پول ارسال شده به سپرده های ارزی و کمک های مالی بود. سپرده ها که در سال مالی 23 از 1 میلیارد دلار گذشت، در سال مالی 24 به 916 میلیون دلار کاهش یافت.

داده های RBI نشان می دهد که در 24 مارس، کل حواله ها 2.3 میلیارد دلار بوده است که کمتر از میانگین ماهانه 2.6 میلیارد دلار است. از این میزان یک میلیارد دلار برای سفر و پس از آن 394 میلیون دلار برای نگهداری از اقوام بوده است.

در حالی که هزینه‌های سالانه تحت LRS همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد، نشانه‌هایی وجود دارد که تحمیل TCS رشد را پس از اکتبر 2023 کاهش داده است. میانگین حواله‌های ماهانه تحت LRS در نیمه اول سال مالی 24، 3 میلیارد دلار بود، در حالی که میانگین پس از TCS به دلار کاهش یافت. 2.2 میلیارد در نیمه دوم بیشترین کاهش در سفر بود که در آن میانگین هزینه ماهانه قبل از TCS 1.5 میلیارد دلار و بین اکتبر تا مارس 2024 1.3 میلیارد دلار بود.

پس از اکتبر 2023، بسته‌های تورهای خارج از کشور دارای نرخ TCS 5 درصد تا 7 لک INR و 20 درصد در مبالغ فراتر از این آستانه هستند.

همچنین، برای هر حواله ای که از محل درآمدهای وام تحصیلی به آموزش و پرورش انجام می شود، 0.5 درصد TCS برای مبالغی بیش از 7 میلیون روپیه در سال وجود دارد، در حالی که مبالغ کمتر معاف می شود.

گروه خطوط هوایی سنگاپور با 2.67 میلیارد دلار بیشترین سود خالص تمام سال را به ثبت رساند

افزایش مجدد تقاضای سفرهای هوایی، به ویژه با بازگشایی بازارهای شمال آسیا مانند چین، هنگ کنگ، ژاپن و تایوان، SIA و Scoot را به جابجایی 36.4 میلیون مسافر سوق داد که رشد 37.6 درصدی را نسبت به سال قبل نشان می دهد. ترافیک مسافری با افزایش 26.6 درصدی، از افزایش ظرفیت 22.9 درصدی پیشی گرفت که منجر به بهبود ضریب بار مسافر گروهی 2.6 درصدی به رکورد 88 درصدی شد.

این آستانه برای مقاصد آموزشی یا درمانی در 7 لک INR باقی می ماند، با نرخ TCS 5 درصد در مقادیر فراتر از این حد.

  • منتشر شده در 22 مه 2024 ساعت 03:08 PM IST

به جامعه متخصصان صنعت 2M+ بپیوندید

برای دریافت آخرین بینش و تجزیه و تحلیل در خبرنامه ما مشترک شوید.

برنامه ETTravelWorld را دانلود کنید

  • به‌روزرسانی‌های بیدرنگ را دریافت کنید
  • مقالات مورد علاقه خود را ذخیره کنید


برای دانلود برنامه اسکن کنید




منبع خبر : ایندیا تایم