راهنمای گردشگری

راهنمای فارسی گردشگری

شاخص جهانی سفر و گردشگری هند در رتبه 39 قرار گرفت: شاخص WEF، ET TravelWorld




<p>مطالعه مجمع جهانی اقتصاد: گردشگری در سطح جهانی قرار است به سطح قبل از کووید بازگردد”/><figcaption class=مطالعه مجمع جهانی اقتصاد: در سطح جهانی، گردشگری قرار است به سطح قبل از کووید بازگردد

رتبه هند در مجمع جهانی اقتصاد‘s مسافرت رفتن & گردشگری شاخص توسعه 2024 به رتبه 39 صعود کرده است جهانی است گزارش سالانه روز سه شنبه نشان داد که فعالیت های گردشگری به سطح قبل از همه گیری باز می گردد. به گفته WEF، در حالی که ایالات متحده در صدر فهرست قرار دارد، هند بالاترین رتبه را در جنوب آسیا و در میان اقتصادهای با درآمد متوسط ​​پایین دارد.

هند در شاخص قبلی منتشر شده در سال 2021 در رتبه 54 قرار گرفت، اگرچه تغییرات ایجاد شده در پارامترهای شاخص قابلیت مقایسه آن را با سال های قبل محدود می کند.

پس از ایالات متحده، اسپانیا، ژاپن، فرانسه و استرالیا در میان پنج کشور برتر فهرست 2024 قرار دارند.

این شاخص که با همکاری دانشگاه ساری، نشان داد هند از نظر قیمت بسیار رقابتی است (هجدهم) و دارای زیرساخت های رقابتی حمل و نقل هوایی (26) و زمینی و بندری (25) است.

WEF گفت، به ویژه، منابع قوی طبیعی (6)، فرهنگی (نهم) و غیر اوقات فراغت (نهم) هند به افزایش سفر کمک می کند و این کشور تنها یکی از سه موردی است که در بین 10 ستون برتر برای همه ارکان منابع امتیاز کسب کرده است.

علاوه بر این، علیرغم کاهش نسبت به سال 2019، این کشور همچنان از نظر پایداری تقاضای سفر و گردشگری امتیاز خوبی کسب می کند، به ویژه به لطف اقامت طولانی مدت بیشتر در بین بازدیدکنندگان ورودی.

در ادامه این بیانیه آمده است که مانند بسیاری از اقتصادها، شرایط فراهم‌کننده سفر و گردشگری در هند تحت تأثیر روندهای تورمی جهانی در سمت عرضه برای این بخش قرار گرفته است و رقابت‌پذیری قیمت‌ها در حال کاهش است، در حالی که زیرساخت‌های حمل‌ونقل هوایی و خدمات گردشگری هنوز به سطح سال 2019 بازمی‌گردند. .

در نتیجه کل کشور TTDI امتیاز (شاخص توسعه سفر و گردشگری) 2.1 درصد کمتر از سطح سال 2019 است.

اقتصادهای پردرآمد در اروپا و آسیا-اقیانوسیه همچنان پیشتاز این شاخص هستند.

WEF گفت: «انتظار می‌رود که ورود گردشگران بین‌المللی و سهم بخش سفر و گردشگری در تولید ناخالص داخلی جهانی در سال جاری به سطح قبل از همه‌گیری بازگردد، که ناشی از رفع محدودیت‌های سفر مرتبط با COVID-19 و تقاضای سرکوب‌شده قوی است».

خاورمیانه بالاترین نرخ بازیابی در ورود گردشگران بین‌المللی را داشت (۲۰ درصد بالاتر از سطح ۲۰۱۹)، در حالی که اروپا، آفریقا و آمریکا همگی بهبودی قوی در حدود ۹۰ درصد را در سال ۲۰۲۳ نشان دادند.

این شاخص دوسالانه، بخش‌های سفر و گردشگری 119 کشور را حول طیفی از عوامل و سیاست‌ها تحلیل می‌کند.

آلمان در رتبه ششم قرار گرفت و پس از آن بریتانیا، چین، ایتالیا و سوئیس در ده کشور برتر قرار گرفتند.

نتایج نشان داد که اقتصادهای با درآمد بالا به طور کلی همچنان شرایط مطلوب تری برای توسعه سفر و گردشگری دارند.

شاخص جهانی سفر و گردشگری هند در رتبه 39: شاخص WEF قرار دارد

این شاخص که با همکاری دانشگاه ساری تهیه شده است، نشان می‌دهد که هند از نظر قیمت بسیار رقابتی است (هجدهم) و دارای زیرساخت‌های رقابتی حمل‌ونقل هوایی (بیست و ششم) و زیرساخت‌های زمینی و بندری (25) است. WEF گفت، به ویژه، منابع قوی طبیعی (6)، فرهنگی (نهم) و غیر اوقات فراغت (نهم) هند به افزایش سفر کمک می کند و این کشور تنها یکی از سه موردی است که در بین 10 ستون برتر برای همه ارکان منابع امتیاز کسب کرده است.

محیط‌های تجاری مناسب، بازارهای کار پویا، سیاست‌های سفر باز، زیرساخت‌های حمل‌ونقل و گردشگری قوی، و جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و غیرتفریحی به خوبی توسعه‌یافته به این امر کمک کردند.

  • منتشر شده در 21 مه 2024 ساعت 02:38 PM IST

به جامعه متخصصان صنعت 2M+ بپیوندید

برای دریافت آخرین بینش و تجزیه و تحلیل در خبرنامه ما مشترک شوید.

برنامه ETTravelWorld را دانلود کنید

  • به‌روزرسانی‌های بیدرنگ را دریافت کنید
  • مقالات مورد علاقه خود را ذخیره کنید


برای دانلود برنامه اسکن کنید




منبع خبر : ایندیا تایم