راهنمای گردشگری

راهنمای فارسی گردشگری

موزه های قطر و ونیز پروتکل جدیدی را برای میراث فرهنگی و رشد اقتصادی امضا کردند



زمان خواندن: 2 دقایق

موزه های قطر و ونیز

موزه های قطر و شهرداری ونیز از امضای پروتکل همکاری برای تقویت روابط موجود و افزایش همکاری در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی-اقتصادی خبر داده‌اند.

این توافق با اعلام قطر ایرویز برای از سرگیری پروازهای مستقیم بین دوحه و ونیز در 12 ژوئن مصادف است. علاوه بر این، ونیز افتتاحیه کنفرانس هنر برای فردا را جشن می گیرد که توسط بنیاد دموکراسی و فرهنگ با موزه های قطر به عنوان شریک موسس ارائه شده است.

موزه‌های قطر و ونیز با به رسمیت شناختن علایق مشترک خود، در فعالیت‌هایی شرکت خواهند کرد که به میراث فرهنگی آن‌ها ارزش می‌افزایند، شرایط دانش را بهبود می‌بخشند و سرمایه‌گذاری تجاری را تشویق می‌کنند، به‌ویژه در هنر، حفاظت، ورزش و سرگرمی. فعالیت های بالقوه شامل توسعه نمایشگاه ها و سمینارها در مورد پیوندهای تاریخی بین هنر و معماری ایتالیایی و اسلامی است. شرکت در جشنواره ها و نمایشگاه های بین المللی؛ همکاری های علمی مانند تولید نشریات هنری و سازماندهی مشترک بازدیدهای تحقیقاتی؛ ارتقای ارتباطات بین سازمان های ورزشی؛ نمایش مجموعه ها و سازماندهی سمینارهای موضوعی؛ و همکاری در حفاظت و بازسازی میراث فرهنگی، از جمله تبادل اطلاعات و اجرای مداخلات ساختاری برای بازسازی بخش‌های نمادین ونیز.

ونیز که از سال 1987 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، برای قرن ها نقش مهمی در فرهنگ جهانی ایفا کرده است. از سال 1895، این شهر میزبان دوسالانه ونیز بوده و هنرمندان و کشورهای سراسر جهان را برای نمایشگاه‌های مشترک به خود جذب می‌کند، و آن را به مهم‌ترین رویداد در تقویم دنیای هنر تبدیل می‌کند و رشد اقتصادی قابل توجهی را از طریق گردشگری فرهنگی به ارمغان می‌آورد.

این همکاری مبتنی بر روابط قوی بین موزه های قطر و ونیز است که از طریق همکاری های موفق در دو سال گذشته شکل گرفته است. موزه‌های قطر در حال حاضر نمایشگاه «اشباح شما مال من هستند»، «سینماهای گسترده، صداهای تقویت‌شده» را در ACP-Palazzo Franchetti برگزار می‌کنند که در سراسر دوسالانه هنر 2024 و جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به نمایش گذاشته می‌شود. موزه‌های قطر همچنین از نمایشگاه Kengo Kuma: Onomatopoeia Architecture در ACP-Palazzo Franchetti در طول دوسالانه معماری 2023 حمایت کردند. آثار هنری امانت گرفته شده از موزه‌های قطر در نمایشگاه اصلی دوسالانه هنر ونیز 2024، خارجی‌ها در همه جا، و نمایشگاه جهان‌های مارکوپولو در کاخ دوج، از جمله اشیایی از موزه‌های هنر اسلامی، به نمایش گذاشته می‌شوند. علاوه بر این، آخرین نسخه کنفرانس هنر برای فردا در مورد مسائل فرهنگی جهانی در ژوئن 2024 در ونیز برگزار می‌شود که موزه‌های قطر به عنوان پشتیبان موسس آن هستند.

پروتکل همکاری به مدت پنج سال تا پایان سال 2029 با امکان تمدید با توافق دوجانبه قابل اجرا خواهد بود.

پست موزه‌های قطر و ونیز پروتکل جدیدی را برای میراث فرهنگی و رشد اقتصادی امضا کردند اول ظاهر شد سفر و جهانگردی.



ایرلاین نیوز