راهنمای گردشگری

راهنمای فارسی گردشگری

موزه های قطر و ونیز پروتکل جدیدی را برای میراث فرهنگی و رشد اقتصادی امضا کردند



زمان خواندن: 2 دقایق

موزه های قطر و ونیز

موزه های قطر و شهرداری ونیز از امضای پروتکل همکاری برای تقویت روابط موجود و افزایش همکاری در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی-اقتصادی خبر داده‌اند.

این توافق با اعلام قطر ایرویز برای از سرگیری پروازهای مستقیم بین دوحه و ونیز در 12 ژوئن مصادف است. علاوه بر این، ونیز افتتاحیه کنفرانس هنر برای فردا را جشن می گیرد که توسط بنیاد دموکراسی و فرهنگ با موزه های قطر به عنوان شریک موسس ارائه شده است.

موزه‌های قطر و ونیز با به رسمیت شناختن علایق مشترک خود، در فعالیت‌هایی شرکت خواهند کرد که به میراث فرهنگی آن‌ها ارزش می‌افزایند، شرایط دانش را بهبود می‌بخشند و سرمایه‌گذاری تجاری را تشویق می‌کنند، به‌ویژه در هنر، حفاظت، ورزش و سرگرمی. فعالیت های بالقوه شامل توسعه نمایشگاه ها و سمینارها در مورد پیوندهای تاریخی بین هنر و معماری ایتالیایی و اسلامی است. شرکت در جشنواره ها و نمایشگاه های بین المللی؛ همکاری های علمی مانند تولید نشریات هنری و سازماندهی مشترک بازدیدهای تحقیقاتی؛ ارتقای ارتباطات بین سازمان های ورزشی؛ نمایش مجموعه ها و سازماندهی سمینارهای موضوعی؛ و همکاری در حفاظت و بازسازی میراث فرهنگی، از جمله تبادل اطلاعات و اجرای مداخلات ساختاری برای بازسازی بخش‌های نمادین ونیز.

ونیز که از سال 1987 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، برای قرن ها نقش مهمی در فرهنگ جهانی ایفا کرده است. از سال 1895، این شهر میزبان دوسالانه ونیز بوده و هنرمندان و کشورهای سراسر جهان را برای نمایشگاه‌های مشترک به خود جذب می‌کند، و آن را به مهم‌ترین رویداد در تقویم دنیای هنر تبدیل می‌کند و رشد اقتصادی قابل توجهی را از طریق گردشگری فرهنگی به ارمغان می‌آورد.

این همکاری مبتنی بر روابط قوی بین موزه های قطر و ونیز است که از طریق همکاری های موفق در دو سال گذشته شکل گرفته است. موزه‌های قطر در حال حاضر نمایشگاه «اشباح شما مال من هستند»، «سینماهای گسترده، صداهای تقویت‌شده» را در ACP-Palazzo Franchetti برگزار می‌کنند که در سراسر دوسالانه هنر 2024 و جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به نمایش گذاشته می‌شود. موزه‌های قطر همچنین از نمایشگاه Kengo Kuma: Onomatopoeia Architecture در ACP-Palazzo Franchetti در طول دوسالانه معماری 2023 حمایت کردند. آثار هنری امانت گرفته شده از موزه‌های قطر در نمایشگاه اصلی دوسالانه هنر ونیز 2024، خارجی‌ها در همه جا، و نمایشگاه جهان‌های مارکوپولو در کاخ دوج، از جمله اشیایی از موزه‌های هنر اسلامی، به نمایش گذاشته می‌شوند. علاوه بر این، آخرین نسخه کنفرانس هنر برای فردا در مورد مسائل فرهنگی جهانی در ژوئن 2024 در ونیز برگزار می‌شود که موزه‌های قطر به عنوان پشتیبان موسس آن هستند.

پروتکل همکاری به مدت پنج سال تا پایان سال 2029 با امکان تمدید با توافق دوجانبه قابل اجرا خواهد بود.

پست موزه‌های قطر و ونیز پروتکل جدیدی را برای میراث فرهنگی و رشد اقتصادی امضا کردند اول ظاهر شد سفر و جهانگردی.



ایرلاین نیوز

Blog

EASA بازرسی موتورهای رولزرویس ترنت XWB-97 را اجباری می کند

کلن، 5 سپتامبر 2024 – آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) بازرسی ناوگان ایرباس A350-1000 با موتورهای رولزرویس ترنت XWB-97 را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در پی یک حادثه جدی در مورد کاتای اقیانوس آرام اجباری کرده است. پرواز از هنگ کنگ در اوایل این هفته. در یک دستورالعمل قابلیت پرواز اضطراری (AD) 2024-0174-EEASA یک بازرسی مرحله‌ای از اتصالات شلنگ سوخت انعطاف‌پذیر داخل موتورها را برای بررسی آسیب‌دیدگی الزامی کرد. بازرسی ها باید طی 3-30 روز آینده انجام شوند، بسته به سابقه موتور. در مجموع، 86 هواپیمای A350-1000 در سراسر جهان در خدمت هستند. فلوریان گیلرمت، مدیر اجرایی EASA گفت: «این اقدام یک اقدام پیشگیرانه است که بر اساس اطلاعات دریافتی از تحقیقات اولیه حادثه جدی اخیر Cathay Pacific و یافته‌های شرکت هواپیمایی در بازرسی‌های بعدی خود است.» “ما به پیگیری دقیق تمام اطلاعاتی که از طریق تحقیقات ایمنی در حال انجام در دسترس خواهد بود، ادامه خواهیم داد.” در 1 سپتامبر 2024، یک هواپیمای A350-1000 که توسط Cathay Pacific در پروازی از هنگ کنگ به زوریخ اداره می شد، مدت کوتاهی پس از برخاستن، دچار آتش سوزی موتور در حین پرواز شد. آتش به سرعت شناسایی و خاموش شد و هواپیما به سلامت به هنگ کنگ بازگشت. این هواپیما از موتورهای ترنت XWB-97 استفاده می کرد. این رویداد به‌عنوان حادثه جدی طبقه‌بندی شد و تحقیقات پیوست 13 سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ICAO) توسط سازمان بررسی سوانح هوایی (AAIA) هنگ‌کنگ آغاز شد. پس از بازرسی Cathay Pacific از ناوگان A350 خود، این شرکت هواپیمایی مشکلات مشابهی را در سایر هواپیماها گزارش کرد. EASA برای هواپیماهای A350 و برای موتورهای ترنت XWB، مرجع ارزیابی وضعیت پرواز است. اقدامات فعلی برای موتورهای ترنت XWB-97 الزامی است. موتورهای ترنت XWB-84، نصب شده بر روی A350-900، مشابه هستند اما در طراحی و سابقه خدمات متفاوت هستند. بر اساس اطلاعات موجود، گسترش اقدامات به این موتورها در این مرحله تضمین نمی شود. منبه خبر

ادامه مطلب »
Blog

ITA Airways با SITA همکاری می کند تا فناوری حمل و نقل هوایی را با ارتقاء شبکه قابل توجه ارتقا دهد.

زمان خواندن: 2 دقایق SITAیک ارائه دهنده برتر فناوری برای صنعت حمل و نقل هوایی، از همکاری جدیدی با ITA Airways با هدف بازسازی زیرساخت شبکه جهانی این شرکت هواپیمایی رونمایی کرده است. این ابتکار ITA Airways را از شبکه تعویض برچسب چند پروتکل موجود (MPLS) به پلتفرم جدید معرفی‌شده SITA Connect Go SASE منتقل می‌کند. SITA یک راه حل پیشرفته ارائه می دهد که شامل شبکه های تعریف شده با نرم افزار (SDN) و فناوری های لبه سرویس ایمن (SSE) می شود. SITA Connect Go که به طور خاص برای صنعت حمل و نقل هوایی طراحی شده است، یک راه حل شبکه و امنیت یکپارچه است که برای افزایش عملکرد شبکه در پهنای باند، انعطاف پذیری، امنیت و اتوماسیون طراحی شده است، همگی در عین حال که مقرون به صرفه هستند. پیش‌بینی می‌شود که تعمیرات اساسی شبکه در ITA Airways در کنار معرفی چندین قابلیت جدید، هزینه‌ها را تقریباً 20 درصد در سراسر جهان کاهش دهد. این همکاری نشان‌دهنده استقرار افتتاحیه SITA Connect Go است و آن را به عنوان تنها راه‌حلی برای رفع نیازهای جامع شبکه معرفی می‌کند. برای اولین بار، SITA Connect Go یک شبکه مشتری کامل را مدیریت می کند و از عملکرد، مدیریت و امنیت یکپارچه اطمینان می دهد. سرجیو کوللارئیس SITA اروپا، گفت: «نیاز آشکاری در بازار به راه‌حل‌های کارآمدتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر وجود دارد که به غلبه بر محدودیت‌های شبکه‌های قدیمی شبکه گسترده (WAN) کمک می‌کند. این همکاری جدید با ITA Airways هم تعهد آنها به بهینه‌سازی عملیات شبکه و هم توانایی ما برای انطباق با تقاضاهای در حال تحول در سراسر بخش را نشان می‌دهد. ما همچنان به کار در جهت ایجاد راه حل های آینده نگر که از تحول دیجیتالی مداوم صنعت حمل و نقل هوایی پشتیبانی می کند، ادامه می دهیم. فرانچسکو پرسیچه مدیر ارشد فناوری و مدیر پاسخگوی ITA گفت: از زمان تأسیس، ITA Airways به عنوان یک شرکت هواپیمایی جدید چابک، انعطاف‌پذیر و مدرن با پرچم ملی، همیشه بهترین فناوری‌های به سرعت در حال تکامل موجود را با چشم‌اندازی به آینده دنبال کرده است. این تلاش برای تکامل فناوری که با تبدیل مرکز داده به فضای ابری آغاز شد، امروز با تغییر و مهاجرت کل شبکه با پیشرفته‌ترین، ایمن‌ترین و فناوری‌ترین راه‌حل‌های موجود، گام دیگری برمی‌دارد. اینها نه تنها از نظر هزینه ها صرفه جویی می کنند، بلکه توانایی پذیرش و مدیریت هر فناوری و فرصت هایی را که در سال های آینده به وجود می آیند مانند تحرک، اینترنت اشیا و رایانش ابری را نیز نشان می دهد. پست ITA Airways با SITA همکاری می کند تا فناوری حمل و نقل هوایی را با ارتقاء شبکه قابل توجه ارتقا دهد. اول ظاهر شد سفر و جهانگردی. ایرلاین نیوز

ادامه مطلب »