راهنمای گردشگری

راهنمای فارسی گردشگری

چهار فرودگاه TAV به وضعیت بی‌نظیر کربنی دست می‌یابند



زمان خواندن: 2 دقایق

فرودگاه Enfidha-Hammamet در تونس که توسط شرکت TAV Airports عضو گروه ADP اداره می شود، در برنامه معتبر ACI Europe Airport Carbon Accreditation (ACA) به سطح چهارم “تحول” دست یافته است که گامی مهم در مبارزه با آب و هوا است. تغییر دادن. علاوه بر این، فرودگاه های آنتالیا، ازمیر و آنکارا به سطح 3+ وضعیت «کربن خنثی» دست یافته اند. TAV Airports متعهد شده است تا سال 2030 تمام فرودگاه های خود را از نظر کربن خنثی کند و در نظر دارد تا سال 2050 انتشار خالص صفر داشته باشد.

برنامه ACA در مجموع 564 فرودگاه را در 86 کشور تایید کرده است. در طول دوره 2022-2023، فرودگاه های معتبر توسط ACA به کاهش قابل توجه 1،232،196 تن انتشار معادل دی اکسید کربن (-17.7٪) برای انتشارات محدوده 1 و 2 دست یافتند.

کورشاد کوچاک، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های TAV اظهار داشت: “از ابتدا، ما برای به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی عملیات خود تلاش کرده ایم و در عین حال بیشترین سود را برای ذینفعان خود ایجاد می کنیم. ده سال پیش، اسنبوگا آنکارا به اولین فرودگاه بدون کربن در ترکیه تبدیل شد. امروز چهار تا از فرودگاه های موجود در مجموعه ما به این سطح رسیده اند. در مجموع 11 فرودگاه ما در برنامه ACA گنجانده شده اند. ما با افزایش استفاده از منابع تجدیدپذیر و بهره وری انرژی به سمت هدف خالص خود پیش می رویم. ما به همکاری با ذینفعان خود برای تحول در بخش هوانوردی ادامه خواهیم داد.»

فرودگاه‌های TAV از سال 2010 عملکرد زیست‌محیطی خود را به‌طور شفاف گزارش می‌کند. مشخصاً، فرودگاه‌های ازمیر عدنان مندرس و مدینه، که توسط فرودگاه‌های TAV اداره می‌شوند، دارای گواهینامه رهبری در طراحی انرژی و محیطی (LEED) هستند. فرودگاه مدینه به عنوان اولین فرودگاه تجاری در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا که گواهینامه طلایی LEED را دریافت کرده است. علاوه بر این، ساختمان های ترمینال جدید برای پروژه توسعه ظرفیت فرودگاه آنتالیا نیز با هدف دستیابی به گواهینامه طلایی LEED. ترمینال جدید فرودگاه آلماتی که اولین پرواز خود را در اوایل ژوئن پذیرفت، اولین فرودگاه آسیای مرکزی خواهد بود که گواهینامه EDGE Advanced (تعالی در طراحی برای کارایی بیشتر) را دریافت می کند.

پست چهار فرودگاه TAV به وضعیت بی‌نظیر کربنی دست می‌یابند اول ظاهر شد سفر و جهانگردی.



ایرلاین نیوز