راهنمای گردشگری

راهنمای فارسی گردشگری

آخرین تحولات خاورمیانه


کمیسیون اروپا و آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) از نزدیک وضعیت خاورمیانه و تأثیر آن بر هوانوردی غیرنظامی را در پی افزایش تبادلات نظامی بین ایران و اسرائیل در 13 تا 14 آوریل 2024 زیر نظر دارند.

تمامی حریم هوایی آسیب دیده (اسرائیل، لبنان، اردن، عراق و ایران) توسط صاحبان حریم هوایی مربوطه از طریق NOTAM (مشاوره) در بازه زمانی مربوطه بسته شد. هیچ خطری برای پرواز غیرنظامی در هیچ زمانی وجود نداشت. تمام این NOTAM ها در دوره امروز، 14 آوریل منقضی شده اند.

کمیسیون اروپا و EASA به نظارت دقیق وضعیت برای ارزیابی هرگونه خطرات ایمنی احتمالی برای اپراتورهای هواپیماهای اتحادیه اروپا ادامه خواهند داد و آماده اقدام مناسب خواهند بود.

EASA در تماس نزدیک با تمام مقامات مربوطه هوانوردی غیرنظامی، به ویژه CAA اسرائیل است تا اطلاعات دست اولی داشته باشد که می تواند در ارزیابی های خود و مکانیسم هشدار منطقه درگیری اتحادیه اروپا، که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و اپراتورهای هوایی در ایمنی آنها پشتیبانی می کند، استفاده کند. ارزیابی ریسک. در حال حاضر، تعدادی ابزار کاهش خطر برای فضاهای هوایی مربوطه وجود دارد، از جمله بولتن‌های اطلاعات منطقه درگیری (CZIB) و یادداشت‌های اطلاعاتی در دسترس عموم که بر اساس نیاز به دانستن برای طرف‌های مربوطه توزیع شده‌اند.

توصیه های EASA زیر در منطقه وجود دارد:

الف) نکات اطلاعاتی در مورد:

  • اسرائیل و حریم هوایی همسایه، قابل اعمال برای مسافت 100 نیوتن متری اطراف کشور، توصیه می‌کند احتیاط کرده و همه نشریات هوانوردی موجود را دنبال کنید، از جمله به‌روزرسانی‌های بستر اشتراک و همکاری اطلاعات اروپا. این یادداشت اطلاعاتی جایگزین CZIB قبلی، به دنبال تصمیم گروه ارزیابی ریسک امنیت هوانوردی اتحادیه اروپا، از اواخر مارس 2024، با در نظر گرفتن وضعیت ارزیابی مجدد می شود. هدف از یادداشت اطلاعاتی ارائه اطلاعات به اپراتورهای هوایی در مورد خطرات باقیمانده، از جمله فضاهای هوایی اضافی تحت تأثیر قرار گرفته است.
  • ایران همچنین توصیه می‌کند احتیاط کرده و همه نشریات هوانوردی موجود را دنبال کند، از جمله به‌روزرسانی‌های بستر اشتراک و همکاری اطلاعات اروپا، و همچنین خاطرنشان می‌کند که «در حال حاضر پتانسیل افزایش اشتباه محاسباتی و/یا شناسایی اشتباه در FIR وجود دارد. تهران».

ب) بولتن های اطلاعاتی منطقه درگیری (CZIB) در موارد زیر:

  • عراق، توصیه می کند که پروازهای زیر FL 320 در داخل FIR بغداد انجام نشود.
  • سوریه، توصیه می کند از پروازهای بیش از حد در تمام ارتفاعات FIR دمشق اجتناب کنید.

اطلاعات پس زمینه در مورد مکانیسم هشدار منطقه درگیری اتحادیه اروپا

مکانیسم هشدار منطقه درگیری اتحادیه اروپا مبتنی بر ارزیابی‌های ریسک مشترک است که در سطح اتحادیه اروپا به طور منظم، یا به طور استثنایی در شرایط اضطراری، تحت رهبری گروه ارزیابی ریسک امنیت هوانوردی اتحادیه اروپا (گروه) انجام می‌شود. این گروه توسط کمیسیون اروپا اداره می شود و امکان تبادل اطلاعات مرتبط بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، سرویس اقدام خارجی اروپا (EEAS) و EASA را فراهم می کند.

اقدامات کاهش خطر در سطح اتحادیه اروپا با اقدامات زیر انجام می شود:

الف) انتشار بولتن‌های اطلاعاتی مناطق درگیری (CZIB) در وب‌سایت EASA، که ممکن است حاوی توصیه‌های عملیاتی باشد، برای کشورهایی که در نتیجه ارزیابی ریسک اتحادیه اروپا دارای سطح ریسک «بالا» تلقی می‌شوند، یا در موارد دیگر که نیاز به عمومی کردن سایر اطلاعات وجود دارد.

ب) انتشار یادداشت‌های اطلاعاتی با اطلاعات عملیاتی و توصیه‌های دقیق‌تر خطاب به کشورهای عضو و شرکت‌های هواپیمایی آن‌ها بر اساس نیاز به دانستن؛ و

ج) گردش هشدارهای مناطق درگیری از طریق پلتفرم اشتراک و همکاری اطلاعات اروپایی، شامل اطلاعات و داده‌های مربوط به مناطق خطر خاص، تحولات و حوادث مناطق درگیری که به طور منظم بین اعضای پلت فرم توزیع می‌شود.

در شرایط فعلی، همه ابزارها با هدف حمایت از کشورها و اپراتورهای هوایی با ارزیابی ریسک به صورت مستمر و به موقع استفاده می‌شوند.



منبه خبر

Blog

EASA بازرسی موتورهای رولزرویس ترنت XWB-97 را اجباری می کند

کلن، 5 سپتامبر 2024 – آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) بازرسی ناوگان ایرباس A350-1000 با موتورهای رولزرویس ترنت XWB-97 را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در پی یک حادثه جدی در مورد کاتای اقیانوس آرام اجباری کرده است. پرواز از هنگ کنگ در اوایل این هفته. در یک دستورالعمل قابلیت پرواز اضطراری (AD) 2024-0174-EEASA یک بازرسی مرحله‌ای از اتصالات شلنگ سوخت انعطاف‌پذیر داخل موتورها را برای بررسی آسیب‌دیدگی الزامی کرد. بازرسی ها باید طی 3-30 روز آینده انجام شوند، بسته به سابقه موتور. در مجموع، 86 هواپیمای A350-1000 در سراسر جهان در خدمت هستند. فلوریان گیلرمت، مدیر اجرایی EASA گفت: «این اقدام یک اقدام پیشگیرانه است که بر اساس اطلاعات دریافتی از تحقیقات اولیه حادثه جدی اخیر Cathay Pacific و یافته‌های شرکت هواپیمایی در بازرسی‌های بعدی خود است.» “ما به پیگیری دقیق تمام اطلاعاتی که از طریق تحقیقات ایمنی در حال انجام در دسترس خواهد بود، ادامه خواهیم داد.” در 1 سپتامبر 2024، یک هواپیمای A350-1000 که توسط Cathay Pacific در پروازی از هنگ کنگ به زوریخ اداره می شد، مدت کوتاهی پس از برخاستن، دچار آتش سوزی موتور در حین پرواز شد. آتش به سرعت شناسایی و خاموش شد و هواپیما به سلامت به هنگ کنگ بازگشت. این هواپیما از موتورهای ترنت XWB-97 استفاده می کرد. این رویداد به‌عنوان حادثه جدی طبقه‌بندی شد و تحقیقات پیوست 13 سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ICAO) توسط سازمان بررسی سوانح هوایی (AAIA) هنگ‌کنگ آغاز شد. پس از بازرسی Cathay Pacific از ناوگان A350 خود، این شرکت هواپیمایی مشکلات مشابهی را در سایر هواپیماها گزارش کرد. EASA برای هواپیماهای A350 و برای موتورهای ترنت XWB، مرجع ارزیابی وضعیت پرواز است. اقدامات فعلی برای موتورهای ترنت XWB-97 الزامی است. موتورهای ترنت XWB-84، نصب شده بر روی A350-900، مشابه هستند اما در طراحی و سابقه خدمات متفاوت هستند. بر اساس اطلاعات موجود، گسترش اقدامات به این موتورها در این مرحله تضمین نمی شود. منبه خبر

ادامه مطلب »
Blog

KING’s Hotels Munich ویژه آبجو باواریا را معرفی می کند

صفحه اصلی » اخبار هتل » KING’s Hotels Munich ویژه آبجو باواریا را معرفی می کند سه شنبه 2 ژوئیه 2024 زمان خواندن: < 1 دقیقه KING’s Hotels Munich با پذیرش میراث فرهنگی غنی باواریا، یکویژه آبجو تازه باواریا. در KING’s Hotel First نیز موجود استبه عنوان مرکز هتل کینگ. این بسته ویژه به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا عمیقاً در منطقه جستجو کنندفرهنگ آبجو با آبجوی تازه باواریایی 5 لیتری، همراه با میان وعده های قدیمیاقلامی مانند بادام زمینی و چوب شور، با هزینه اضافی 30 یورو.هانا کینگ، مدیر عامل هتل های کینگز مونیخ، بر این تلاش تاکید کردهدف: آنها می خواهند چیزی بیش از یک مکان برای اقامت فراهم کنند. آبجو باواریایی آنهاویژه برنامه ریزی شده است برای ارائه مهمانان با طعم واقعی از مهمان نوازی و فرهنگبایرن در قلب مونیخ.KING’s Hotel First، پیشرو در مجموعه هتل های بوتیک، در این هتل فرو رفته استمنطقه سرزنده Maxvorstadt مونیخ که به خاطر موزه های متعددش معروف است،گالری ها و دانشگاه ها این هتل با آپارتمان های هتلی جادار تقویت شده استبرای اقامت طولانی مدت، ارائه آشپزخانه های خصوصی و پذیرش در لباسشویی عالی استخدمات.میهمانان می توانند از غذاهای ویژه در محیط باکلاس کافه کینگ لذت ببرندمونیخ، که دارای یک کوکتل بار پیچیده نیز است، یا در خلوتاتاق آنها. مرکز هتل KING یک تجربه مشابه را فراهم می کنددر گوشه و کنار، با هدف اقامت‌های خانوادگی و تجاری. هتل نیوز

ادامه مطلب »