راهنمای گردشگری

راهنمای فارسی گردشگری

گاجندرا سینگ شخاوات وزیر جدید گردشگری، سورش گوپی، وزارت امور خارجه، ET TravelWorld




<p>گاجندرا سینگ شخاوات</p>
<p>“/><figcaption class=گاجندرا سینگ شخاوات

اندکی پس از مراسم سوگند نخست وزیر نارندرا مودی برای سومین دوره متوالی با معرفی ۷۱ وزیر در کابینه جدید، دولت اعلام کرد. تخصیص پورتفولیو به نمایندگانی که دیروز در راشتراپاتی بهاوان سوگند یاد کردند.

رهبر BJP از راجستان، گاجندرا سینگ شخاوات به عنوان وزیر جدید گردشگری و فرهنگ اتحادیه منصوب شد و جایگزین جی کیشان ردی در حال خروج شد که مسئولیت وزارت اتحادیه زغال سنگ و معادن را بر عهده داشت. او از ژوئیه 2021 به عنوان وزیر فرهنگ، گردشگری و DoNER (توسعه منطقه شمال شرقی) خدمت کرد.

شخاوات که در جیسالمر، راجستان در سال 1967 به دنیا آمد، به عنوان اعضای 16، 17 و اکنون هجدهمین لوک سبها از جودپور انتخاب شده است. او قبلاً از ماه مه 2019 به عنوان وزیر اتحادیه جال شاکتی خدمت می کرد. شخاوات دارای مدرک کارشناسی ارشد (فلسفه) و M.Phil (فلسفه) از دانشگاه JNV، جودپور است.

شخوات یکی از 30 وزیر کابینه بود که به همراه پنج وزیر دولت با مسئولیت مستقل و 30 وزیر دولت سوگند یاد کردند.

به زودی پس از انتصاب، شیخوات در X (توئیتر سابق) قدردانی خود را ابراز کرد و اظهار داشت: “نخست وزیر بصیر، محترم شری @narendramodi ji، با سپردن مسئولیت مهم وزارت فرهنگ و گردشگری اتحادیه به من افتخار کرد. من با کمال صداقت تمام تلاش خود را برای اطمینان از پیشرفت تدریجی در بخش فرهنگ و گردشگری در ساختن یک هند توسعه یافته به کار خواهم بست.

همراه با شخاوات، تنها نماینده بی‌جی‌پی از کرالا نیز به عضویت مجلس درآمده است کابینت Modi 3.0 با وزیر کشور (MoS) در امور گردشگری. بازیگر محبوب مالایالام که به سیاست روی آورد، همچنین وزیر دولت در وزارت نفت و گاز طبیعی شده است.

بوتان از 17 تا 21 ژوئن 50 سالگرد گردشگری را با نمایش جاده ای ویژه هند جشن می گیرد

هند یکی از مهم ترین بازارهای بوتان باقی مانده است. با نزدیک شدن به اوج تعطیلات در هند، این نمایش جاده ای چهار شهر بزرگ را شامل می شود: دهلی، بمبئی، کلکته و احمدآباد. این رویداد بستری را برای متخصصان صنعت سفر فراهم می‌کند تا درگیر شوند، فرصت‌های تجاری را کشف کنند و تجربه‌های منحصربه‌فرد سفر در بوتان را برنامه‌ریزی کنند.

در وزارت فرهنگ اتحادیه، شخاوات را رائو ایندرجیت سینگ، نماینده باتجربه BJP از گوروگرام، که قبلا در دولت مودی به عنوان وزیر امور شرکت ها، وزارت آمار و اجرای برنامه و وزارت برنامه ریزی خدمت کرده است، همراهی می کند. با نگاهی به سایر پرتفوی های کلیدی، نماینده TDP متحد NDA از Srikakulam، رام موهان نایدو کینجاراپو به عنوان جدید منصوب شده است وزیر هواپیمایی کشوری هند این رهبر 36 ساله جوانترین وزیر کابینه جدید مودی است. در حالی که آشوینی وایشناو و سارباناندا سونوال از آخرین کابینه به ترتیب وزیر راه آهن و وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراه خواهند بود.

Jyotiraditya M Scindia به عنوان وزیر هوانوردی کشوری در دولت گذشته خدمت می کرد. او اکنون وزیر ارتباطات شده است. و وزیر توسعه منطقه شمال شرق.

چهار وزیر ارشد کابینه مودی – آمیت شاه، راجنات سینگ، نیرمالا سیتارامان و اس جایشانکار – دارایی‌های داخلی، دفاع، دارایی و امور خارجه را حفظ می‌کنند و تداوم و ثبات را در حوزه‌های کلیدی حکومت تضمین می‌کنند.

  • منتشر شده در 11 ژوئن 2024 ساعت 01:52 AM IST

به جامعه متخصصان صنعت 2M+ بپیوندید

برای دریافت آخرین بینش و تجزیه و تحلیل در خبرنامه ما مشترک شوید.

برنامه ETTravelWorld را دانلود کنید

  • به‌روزرسانی‌های بیدرنگ را دریافت کنید
  • مقالات مورد علاقه خود را ذخیره کنید


برای دانلود برنامه اسکن کنید




منبع خبر : ایندیا تایم