راهنمای گردشگری

راهنمای فارسی گردشگری

روز: مارس 16, 2024 (فرمت تاریخ آرشیو روزانه)

سفر به فرانسه و نکات مهم برای توریست ها
Blog

نکات سفر به پاریس

راهنمای فارسی گردشگری: نکات سفر به پاریس سیم کارت: در سفر به فرانسه ممکن است به اینترنت نیاز داشته باشید. شرکت‌های مختلفی خدمات مکالمه و اینترنت ارائه می‌کنند که طبق تجربه شخصی، شرکت REGLO Mobile گزینه مناسبی است. می‌توانید بسته‌های متناسب با مصرف خود را از این شرکت خریداری کنید.     نقاط دیدنی: موزه رودین: موزه ای در پاریس، فرانسه، به مجسمه ساز آگوست رودین اختصاص دارد. در هتل Biron، عمارت قرن هجدهم محل زندگی رودین، واقع شده است. دارای مجموعه بزرگی از آثار رودین شامل مجسمه ها، نقاشی ها و نقاشی ها است. آثار معروف: مجسمه بوسه مجسمه دروازه جهنم مجسمه مرد با بینی شکسته مجسمه بورژواهای کاله مجسمه متفکر اطلاعات بازدید: آدرس: 77 rue de Varenne، 75007 پاریس، فرانسه ساعت کار: 10 صبح تا 5:45 بعد از ظهر، سه شنبه بسته است بلیط ورودی: 15 یورو (شامل باغ مجسمه ها و نمایشگاه موقت جاری) نحوه رسیدن: مترو: خط 13، ایستگاه Varenne اتوبوس: خطوط 69، 82، 87 رزرو بلیط: https://www.musee-rodin.fr/en مقبره ناپلئون بناپارت: در تالار گنبدی در داخل انولید در پاریس، فرانسه قرار دارد. انولید شامل یک بیمارستان، آسایشگاه سربازان کهنه کار و چندین موزه است. ناپلئون در سال 1821 در جزیره سنت هلن درگذشت و در سال 1840 به فرانسه بازگردانده شد. مقبره ناپلئون یک مقبره سنگی بزرگ با مجسمه ها و تزئینات است. تابوت مرمری قرمز حاوی بقایای ناپلئون در مرکز مقبره قرار دارد. گنبد انولید با نقاشی های دیواری و تزئینات تزئین شده است. مقبره ناپلئون یک مقصد گردشگری محبوب است. حقایق جالب: ساخت مقبره ناپلئون 19 سال طول کشید. تابوت ناپلئون از شش تابوت ساخته شده است: چوب ماهون، سرب، قلع، مس، نقره و طلا. مقبره ناپلئون در زیر گنبدی 110 فوتی قرار دارد. دو مجسمه شیر از مقبره ناپلئون نگهبانی می کنند. بهترین نماهای برج ایفل: باغ تروکادرو: در آن سوی رود سن، روبروی برج ایفل (مترو 6، ایستگاه Trocadéro، خروجی 5) شان دو مارس: پارک بزرگی در پای برج ایفل رود سن: قایق سواری در رود سن برج مونپارناس: آسمان خراشی در محله مونپارناس طاق پیروزی: در بالای شانزه لیزه کلیسای قلب مقدس پاریس: کلیسای کاتولیک رومی در بالای تپه مونمارتر در پاریس، فرانسه ساخته شده بین سال‌های 1875 و 1912 یکی از نمادهای شناخته شده شهر پاریس به سبک رومی-بیزانسی طراحی شده است. دارای گنبد بزرگ و چهار مناره است. فضای داخلی با موزاییک ها و نقاشی های دیواری تزئین شده است. دارای سرداب بزرگی با بقایای سنت دنیس، اولین اسقف پاریس حقایق جالب: در بلندترین نقطه شهر پاریس قرار دارد. گنبد کلیسا 83 متر ارتفاع دارد. دارای 12 ناقوس است. مجسمه مسیح در بالای گنبد 30 متر ارتفاع دارد.

ادامه مطلب »
پاریس، شهر نور و عشق
اروپا

پاریس، شهر نور و عشق

پاریس، پایتخت فرانسه، یکی از زیباترین و پرطرفدارترین شهرهای جهان برای گردشگری و زندگی است. این شهر به دلیل معماری باشکوه، تاریخ غنی، فرهنگ پویا، غذاهای لذیذ و атмосفر عاشقانه خود مشهور است. در اینجا چند اطلاعات جالب در مورد زندگی و گردشگری در پاریس آورده شده است: تاریخ و فرهنگ: پاریس دارای تاریخی غنی و طولانی است و قدمت آن به دوران باستان باز می گردد. این شهر محل بسیاری از بناهای تاریخی و فرهنگی مهم مانند برج ایفل، موزه لوور، کلیسای جامع نوتردام و کاخ ورسای است. پاریس به عنوان مرکز مد و هنر جهان شناخته می شود و دارای طیف گسترده ای از موزه ها، گالری های هنری، تئاترها و اپراها است. جاذبه های گردشگری: پاریس مملو از جاذبه های گردشگری برای تمام سلیقه ها است. از جمله جاذبه های محبوب این شهر می توان به برج ایفل، موزه لوور، کلیسای جامع نوتردام، کاخ ورسای، طاق پیروزی، محله مونمارتر، دیزنی لند پاریس و باغ لوکزامبورگ اشاره کرد. غذا: پاریس به دلیل غذاهای لذیذ و رستوران های درجه یک خود مشهور است. از جمله غذاهای محبوب در پاریس می توان به بوف بورگینیون، سوپ پیاز، راتاتویی، کروسان و ماکارون اشاره کرد. حمل و نقل: پاریس دارای سیستم حمل و نقل عمومی گسترده ای است که شامل مترو، اتوبوس، تراموا و RER می شود. این شهر همچنین دارای دو فرودگاه بین المللی است که به شهرهای مختلف جهان پرواز دارند. هزینه زندگی: هزینه زندگی در پاریس نسبت به سایر شهرهای بزرگ اروپای غربی مانند لندن و زوریخ ارزان تر است. با این حال، پاریس هنوز هم شهری نسبتاً گران است و باید برای زندگی در این شهر بودجه کافی داشته باشید. مزایای زندگی در پاریس: تاریخ و فرهنگ غنی جاذبه های گردشگری متعدد برای تمام سلیقه ها غذاهای لذیذ و رستوران های درجه یک سیستم حمل و نقل عمومی گسترده تنوع فرهنگی و محله های متنوع فرصت های شغلی در زمینه های مختلف معایب زندگی در پاریس: هزینه زندگی نسبتاً بالا آپارتمان های کوچک و گران ترافیک سنگین بوروکراسی پیچیده عدم تسلط به زبان فرانسوی می تواند چالش برانگیز باشد پاریس شهری جذاب برای زندگی و گردشگری است. این شهر تاریخ و فرهنگ غنی، جاذبه های گردشگری متعدد، غذاهای لذیذ و атмосفر عاشقانه ای را ارائه می دهد. اگر به دنبال شهری زیبا و پر از رمز و راز هستید، پاریس می تواند گزینه ای ایده آل برای شما باشد. نکاتی برای سفر به پاریس: بهترین زمان برای سفر به پاریس از اواخر بهار تا اوایل پاییز است، زمانی که هوا ملایم است. اگر قصد دارید در تابستان به پاریس سفر کنید، حتماً برای گرمای زیاد و شلوغی جمعیت آماده باشید. برای گشت و گذار در شهر، می توانید از سیستم حمل و نقل عمومی یا از تاکسی و Uber استفاده کنید. اگر قصد دارید از جاذبه های گردشگری متعددی دیدن کنید، می توانید Paris Pass را خریداری کنید که تخفیف های قابل توجهی را ارائه می دهد.

ادامه مطلب »
معرفی ایالات متحده

هیوستون، شهری پر جنب و جوش در قلب تگزاس

هیوستون، چهارمین شهر بزرگ ایالات متحده، با جمعیتی بالغ بر 2.3 میلیون نفر، مقصدی جذاب برای زندگی و گردشگری است. این شهر به دلیل تنوع فرهنگی، اقتصاد پویا، جاذبه های گردشگری متعدد و غذاهای لذیذ، به عنوان یکی از بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی شناخته می شود.  زندگی و گردشگری در رابطه با هیوستون : اقتصاد: هیوستون مرکز صنعت نفت و گاز جهان است و به عنوان “پایتخت انرژی جهان” شناخته می شود. این شهر همچنین دارای شرکت های بزرگ در زمینه های پزشکی، هوافضا، فناوری اطلاعات و خدمات مالی است. هیوستون به دلیل نرخ بیکاری پایین و فرصت های شغلی فراوان، مکانی ایده آل برای کار و زندگی است. فرهنگ: هیوستون به دلیل تنوع فرهنگی خود مشهور است و مردم از سراسر جهان در این شهر زندگی می کنند. این شهر دارای محله های متنوعی با رستوران ها، مغازه ها و مراکز فرهنگی مختلف است. هیوستون میزبان بسیاری از جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی در طول سال است. جاذبه های گردشگری: هیوستون دارای جاذبه های گردشگری متعددی برای تمام سلیقه ها است. از جمله این جاذبه ها می توان به موزه فضایی هیوستون، مرکز خرید Galleria، باغ وحش هیوستون، پارک Hermann و موزه هنرهای معاصر هیوستون اشاره کرد. هیوستون همچنین دارای تعدادی پارک و فضای سبز زیبا است که برای تفریح و گذراندن وقت آزاد ایده آل هستند. غذا: هیوستون به دلیل تنوع غذایی خود مشهور است و رستوران های این شهر غذاهای مختلفی از سراسر جهان را ارائه می دهند. از جمله غذاهای محبوب در هیوستون می توان به باربیکیو، غذاهای دریایی، غذاهای مکزیکی و غذاهای ویتنامی اشاره کرد. هزینه زندگی: هزینه زندگی در هیوستون نسبت به سایر شهرهای بزرگ ایالات متحده مانند نیویورک و سانفرانسیسکو ارزان تر است. با این حال، هزینه زندگی در هیوستون در سال های اخیر افزایش یافته است. حمل و نقل: هیوستون دارای سیستم حمل و نقل عمومی گسترده ای است که شامل اتوبوس، مترو و قطار سبک شهری می شود. این شهر همچنین دارای دو فرودگاه بین المللی است که به شهرهای مختلف جهان پرواز دارند. مزایای زندگی در هیوستون: اقتصاد پویا و فرصت های شغلی فراوان تنوع فرهنگی و محله های متنوع جاذبه های گردشگری متعدد برای تمام سلیقه ها غذاهای متنوع از سراسر جهان هزینه زندگی نسبتاً ارزان سیستم حمل و نقل عمومی گسترده معایب زندگی در هیوستون: آب و هوای گرم و مرطوب در تابستان ترافیک سنگین عدم وجود پیاده روها و مسیرهای دوچرخه سواری در برخی از مناطق رانندگی طولانی برای رسیدن به محل کار هیوستون شهری جذاب برای زندگی و گردشگری است. این شهر تنوع فرهنگی، اقتصاد پویا، جاذبه های گردشگری متعدد و غذاهای لذیذی را ارائه می دهد. اگر به دنبال شهری پر جنب و جوش و پر از فرصت هستید، هیوستون می تواند گزینه ای ایده آل برای شما باشد. نکاتی برای سفر به هیوستون: بهترین زمان برای سفر به هیوستون از اواخر پاییز تا اوایل بهار است، زمانی که هوا خنک تر است. اگر قصد دارید در تابستان به هیوستون سفر کنید، حتماً برای گرمای شدید و رطوبت آماده باشید. برای گشت و گذار در شهر، می توانید از سیستم حمل و نقل عمومی یا از تاکسی و Uber استفاده کنید. اگر قصد دارید از جاذبه های گردشگری متعددی دیدن کنید، می توانید Houston CityPASS را خریداری کنید که تخفیف های قابل توجهی را ارائه می دهد. امیدواریم از سفر خود به هیوستون لذت ببرید!

ادامه مطلب »
معرفی امارات

معرفی شهر ابوظبی

شهر ابوظبی (Abu Dhabi) پایتخت شیخ‌ نشین امارات است. این شهر در سال‌های اخیر در بسیاری از زمینه‌ها پیشرفت چشمگیری داشته و در برهه‌ای از زمان، شهر ابوظبی با پیشی گرفتن از نیویورک و پاریس به عنوان گران‌ترین شهر جهان انتخاب شد. به همین دلیل است که امروزه این شهر به عنوان «پایتخت مدرن کشور امارات متحدۀ عربی» شناخته می‌شود. در این مقاله از الی گشت، نگاهی به دیدنی‌های شهر ابوظبی می‌کنیم و مطالب مهمی را که پیش از سفر به این شهر باید بدانید، با شما درمیان می‌گذاریم. شهر ابوظبی | Abu Dhabi امارات متحدۀ عربی متشکل از اتحاد ۷ شهر کوچک شیخ‌نشین می‌باشد که از معروف‌ترین این شهرها می‌توان به دبی و ابوظبی اشاره کرد. نام شهر ابوظبی در قدیم «ام‌النار» بوده است. شهر ابوظبی در قسمت جنوب شرقی شبه جزیره عربستان و در مجاورت خلیج فارس قرار گرفته است. این شهر روی جزیره‌ای قرار گرفته است که کمتر از ۲۵۰ متر (۸۲۰ فوت) با سرزمین اصلی فاصله دارد. ابوظبی از نظر مساحت بزرگ‌ترین شهر امارات متحده عربی به‌شمار می‌آید و مساحت آن حدود ۶۷٬۳۴۰ کیلومتر مربع می‌باشد و حدود ۸۶٫۷٪ از مساحت خاک امارات متحدهٔ عربی را دربردارد. شهر ابوظبی پایتخت کشور امارات متحدهٔ عربی است و به مرکز اصلی فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی کشور امارات تبدیل شده است. شهر ابوظبی، پس از دبی، در رتبه دوم پرجمعیت‌ترین شهرهای امارات قرار دارد. شهر ابوظبی از سه منطقهٔ اصلی تشکیل شده‌است: «منطقه ابوظبی» شامل شهر ابوظبی، پایتخت کشور امارات. «منطقه شرقی» شامل شهر العین و توابع. «منطقه غربی» شامل شهر بدع زاید و توابع. آب و هوای شهر ابوظبی شهر ابوظبی دارای آب و هوای گرم و بیابانی است. در طول تمام روزهای سال آفتاب در آسمان این شهر می‌درخشد. ماه‌های خرداد تا اواسط شهریور بسیار گرم و مرطوب هستند. حداکثر دمای هوا در این شهر به طور متوسط بالای ۴۱ درجه سانتی‌گراد است. در این مدت، طوفان های شن به صورت متناوب رخ می‌دهند و موجب کاهش دید ساکنان می‌شود. فصل سردتر سال از ماه آبان تا اسفند ادامه دارد و دمای هوا از نسبتا گرم تا خنک متغیر است. این دوره با مه غلیظ و بارندگی در برخی روزها همراه است. به طور میانگین، دی سردترین ماه و مرداد گرم‌ترین ماه سال در شهر ابوظبی است. بهترین زمان سفر به شهر ابوظبی امارات هوای ابوظبی از ژوئن تا سپتامبر (۱۱ خرداد تا ۸ مهر) بسیار گرم و مرطوب است و آگوست (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور) را می‌توان جزو گرم‌ترین ماه سال در نظر گرفت، بنابراین می‌توانید در ماه‌های خنک‌‌تر سال، یعنی از نوامبر تا مارس (۱۰ آبان تا ۱۱ فروردین) این شهر را به عنوان مقصد مورد نظر خود انتخاب کنید اما به طور کلی ژانویه (۱۱ دی تا ۱۱ بهمن) به نسبت ماه‌های دیگر خنک‌تر است و بیشترین فروش تورهای ابوظبی هم در این زمان رخ می‌دهد.  

ادامه مطلب »
معرفی آلمان

معرفی شهر برلین

نام شهر برلین از زبان مردم اسلاوهای غربی که در این شهر سکونت داشته‌اند، گرفته شده است. قسمت “بر” (به  آلمانی Bär و به انگلیسی Bear) از واژه برلین که به معنای خرس می‌باشد، باعث شده که نماد و پرچم این شهر خرس شود. قدمت شهر برلین 784 سال می‌باشد که به اوایل سده 12ام میلادی باز می‌گردد و از سال 1244 بطور رسمی به عنوان یک شهر در تاریخ ثبت گردید که دارای قدمت کمتری نسبت به اکثر دیگر شهرهای بزرگ آلمان از جمله مونیخ با 863 سال قدمت، هامبورگ با 1521 سال و کلن با 2058 سال قدمت و… می‌باشد. البته جدیدترین شواهد و مدارک تاریخی نشان می‌دهد که اسکان در شهر برلین از سال 1174 میلادی شروع گردیده بود. از جمله اسکان‌های ثبت شده بارز در برلین از سال 1197 در منطقه شپاندو و از سال 1209 در منطقه کوپنیک واقع در این شهر می‌باشد که در آن موقع هنوز تا سال 1920 به برلین ملحق نشده بودند. در کل از سده 12 تا قبل سده 17ام این شهر فراز و نشیب خاصی به جز تغییر نام مناطق، گسترش شهر و عوض شدن حکمرانان در سال‌های مختلف نداشت و شاخص ترین واقعه تاریخی از قرن 17 تا 19ام جنگ 30 ساله بود که یک سوم این شهر و خانه‌ها را نابود ساخت. شهر برلین شامل فراز و نشیب و اتفاقات تاریخی بسیاری بوده است که شاید آشناترین تاریخچه جنجالی این شهر برای نسل حاضر در جهان، وقایع جنگ جهانی و بعدها جدایی آلمان به دو بخش از این شهر از طریق دیوار مشهور برلین و استقرار این دیوار تا سال‌ها می‌باشد. بدین ترتیب که از دوران نازی‌ها و خاتمه جنگ جهانی دوم، این بخش میان 4 قدرت شوروی، آمریکا، فرانسه و بریتانیا تقسیم گردیده و سرانجام در سال ۱۹۶۱ جدایی آلمان به دو بخش آلمان از طریق دیوار برلین تصویب شد که این جدایی تا تاریخ نهم نوامبر 1989 میلادی و پس از انقلاب صلح‌ آمیز در آلمان ادامه داشت و در این سال این دیوار تخریب گردید و دو بخش آلمان مجددا متحد شدند. در آن زمان که پایتخت آلمان شهر بن بود، در طی یک رای‌گیری، شهر برلین با رای اکثریت دوباره به عنوان پایتخت انتخاب شد؛ هرچند که تا به امروز همچنان تعدادی از مراکز اداری و دولتی اصلی آلمان در شهر بن واقع است. شهر برلین بزرگترین شهر کشور آلمان است که در شمال شرقی آلمان واقع شده و مساحت آن 899 کیلومتر مربع می‌باشد و ارتفاع آن از سطح دریا 34 متر است. منطقه زمانی برلین UTC+1 و در تابستان UTC+2 است. رودخانه‌های هاول و اشپغه در جوار این شهر واقع هستند که رود هاول از شمال تا جنوب این شهر در بخش غربی آن جاری است و یک سوم شهر برلین را طبیعتی بکر شامل رودخانه، دریاچه (7 درصد)، آبراهه، جنگل و پارک (به ترتیب 17 و 12 درصد) فرا گرفته است. همچنین ۲۰ درصد از فضای باز برلین به زمین‌های جان پناه در زمان وقوع بلایای طبیعی در اطراف شهر اختصاص داده شده است. از نظر توپوگرافی اکثر زمین‌های این شهر مسطح هستند. برلین دارای بیش از 45 دریاچه زیبا است که موجیلسی، پلوتزينسى و وانسی مشهورترین آن‌ها هستند. برلین  دارای آب و هوای اقلیم اقیانوسی است که دارای تابستان‌های ملایم و گاها به ندرت گرم بوده و زمستان‌های سرد اما با سرمای نسبی کمتر می‌باشد اما به دلیل تغییرات در اقلیم اقیانوسی، در برخی مواقع و در برخی مناطق این شهر، زمستان‌های یخبندان نیز رایج است. بارندگی در شهر برلین قابل توجه است و گاها به صورت نامنظم در طول سال اتفاق می‌افتد. میزان بارندگی در برلین 669 میلی‌متر در سال می‌باشد. دمای شهر برلین در ماه‌های سرد بین -2 تا 4 درجه سانتی‌ گراد، در ماه‌های بهاری بین 9 تا 19 درجه و در فصول گرم بین 14 تا 24 درجه سانتی گراد نوسان دارد. شهر برلین با جمعیت 3664088 نفر پرجمعیت‌ترین شهر آلمان و در کل اتحادیه اروپا می‌باشد که با توجه به مساحت آن دارای چگالی جمعیت 4206 نفر به ازای هر کیلومتر مربع می‌باشد. در حالی که جمعیت این شهر طبق اولین آمار موجود در سال 1721 حدود 65300 نفر بوده و بیشترین جمعیت آن در سال 1939 به میزان 4330640 نفر بوده است. در دهه‌های اخیر به ازای هر 5 یا 10 سال، چیزی حدود 100 هزار نفر به جمعیت برلین اضافه گشته است و سیاست‌های افزایش پذیرش مهاجر و پناهجو از دهه 60 و 70 میلادی در رشد جمعیت این شهر تاثیر قابل توجهی داشته است. همچنین جمعیت کلانشهری برلین 6004857 نفر است. نرخ تولد در این شهر نسبت به مرگ در هر سال بیشتر است. از یک نمونه آماری 2 میلیون نفری در برلین، حدود 54 درصد از آن افراد مجرد بودند. بیش از 20 درصد جمعیت شهر برلین را مهاجران تشکیل می‎دهند. بزرگترین گروه ترکیه‌ای خارج از ترکیه در شهر برلین آلمان قرار دارند. بیشترین بافت جمعیتی مهاجر بعد از آلمانی‌ها در برلین عبارتند از: ترکیه‌ای، لهستانی، سوریه‌ای، ایتالیایی، بلغاری، روس، رومانیایی، آمریکایی و… همچنین ایرانیان 0.5 درصد از جمعیت برلین را تشکیل می‌دهند. از نظر نژادی هم 82 درصد مردم برلین سفید پوست، 9 درصد شامل نژاد ترک و عرب و فارس، 3 درصد آسیایی، 2 درصد سیاه پوست، 2 درصد نژادهای ترکیبی و 2 درصد دیگر مختص به گروه‌های نژادی دیگر می‌باشد. از نظر دین و مذهب نیز 60.1 درصد مردم برلین بی دین، 15.7 درصد پروتستان، 11.4 درصد مسلمان، 9.1 درصد کاتولیک، 2.7 درصد پیرو دیگر آئین‌های مسیحیت و 1 درصد هم مربوط به دیگر ادیان می‌باشد. بنا به آمار مرسر، کمپانی مشاوره و سرمایه‌گذاری آمریکایی، شهر برلین آلمان در رتبه 13ام در جهان از نظر کیفیت زندگی است. همچنین مجله Monocle که یک مجله در  زمینه امور جهانی و سبک زندگی است، شهر برلین را به عنوان ششمین شهر قابل زندگی در دنیا انتخاب نموده است. از طرفی واحد اطلاعات اکونومیست شهر برلین را در رتبه 21 از نظر اقتصادی در همه شهرهای جهان قرار می‌دهد. برلین همچنین دارای رتبه هشتم در شاخص قدرت شهری می‌باشد. سیستم حمل و نقل شهر برلین یکی از مدرن‌ترین سیستم‌های حمل و نقل شهری در جهان می‌باشد که شامل قطار،

ادامه مطلب »
معرفی ترکیه

استانبول

استانبول،  پلی بین دو قاره‌ی آسیا و اروپا استانبول، با نام پیشین قسطنطنیه و بیزانتیوم نیز شناخته می‌شد. این شهر بزرگ‌ترین شهر ترکیه و دروازه‌ی اروپا است. به عنوان مرکز فرهنگی و اقتصادی کشور، استانبول دارای تاریخی غنی، مساجد با آثار هنری منحصر به فرد، بازارهای تاریخی و موزه‌های فراوان است. همچنین، شهر دارای یک آب و هوای معتدل تا گرم در تابستان و سرد در زمستان است که باعث می‌شود توریست‌ها در طول سال به استانبول سفر کنند12. استانبول در طول تاریخ خود، پایتخت سه امپراتوری بزرگ روم، روم شرقی و عثمانی بوده است. همین موضوع باعث شده تنوع فرهنگی در این شهر شکل بگیرد که از دلایل جذب توریست به این شهر محسوب می‌شود3. استانبول را در کنار همه‌ی جذابیت‌هایش، به‌خاطر مراکز خرید بی‌نظیرش نیز می‌شناسند. از مساجد با آثار هنری منحصر به فرد گرفته تا بازارهای تاریخی و موزه‌های فراوان، استانبول یک شهر پرجاذبه است4. استانبول شهری پر از تاریخ، فرهنگ و زیبایی‌های طبیعی است. مسجد آیا صوفیه (Hagia Sophia): یکی از نمادهای شهر استانبول و مهمترین مسجد تاریخی شهر. بنای اصلی مسجد به قرن پنجم و دوره‌ی بیزانس باز می‌گردد. دوره‌ای که کاربری بنا کاملاً متفاوت بوده و از آن به عنوان کلیسا استفاده می‌شد. نکته‌ی جالب این است که بنای داخلی مسجد کاملاً تلفیقی از معماری اسلامی دوره‌ی عثمانی و معماری بیزانس است و همین موضوع جذاب‌ترین نکته‌ی آن برای گردشگران استانبول می‌باشد. مسجد سلطان احمد (Sultan Ahmed Mosque): به نام مسجد آبی هم شناخته می‌شود. ساخت مسجد آبی به قرن 17 میلادی باز می‌گردد. این مسجد توسط شاهان عثمانی در محل یک میدان اسب دوانی مربوط به دوره‌ی بیزانس ساخته شده و عناصر معماری اسلامی در نقاط مختلف آن قابل مشاهده است. کاخ توپ‌کاپی (Topkapi Palace): نزدیک به 400 سال مرکز سلاطین عثمانی بوده و امروز با کلکسیونی از چینی‌ها، جواهرات، لباس‌ها و تخت‌های طلاکوب عثمانی یکی از دیدنی‌های استانبول شده و چشم‌انداز زیبایی هم به تنگه‌ی بسفر دارد؛ تنگه‌ بسفر همان تنگه‌ای است که دریای سیاه و مرمره را به هم وصل می‌کند و استانبول را بین آسیا و اروپا تقسیم کرده. آکواریوم سی لایف استانبول (SEA LIFE Istanbul): یکی از زیباترین آکواریوم‌های آسیا و دنیا. این آکواریوم در یکی از معروف‌ترین و بزرگترین مراکز خرید استانبول واقع شده است.

ادامه مطلب »